Quote from Guest on 13 June 2010, 22:48Hej!
Har börjat använda en applikation i iPhonen eftersom min löparklocka med fotsensor är trasig.
Men jag blir gaaaalen på denna applikation som alla andra lovprisar. När jag springer visar den att jag håller 7 min/km för att sedan visa 3:30 min/km. Ja
Hej!
Har börjat använda en applikation i iPhonen eftersom min löparklocka med fotsensor är trasig.
Men jag blir gaaaalen på denna applikation som alla andra lovprisar. När jag springer visar den att jag håller 7 min/km för att sedan visa 3:30 min/km. Ja
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:58ja kan inget om iphone eller gps, men dubbelkolla sträckan mot www.gmap-pedometer.com eller liknande hemsida...
Jag sprang med en lånad iphone i veckan och den visade 7.03 km medans gmap sa 7.1 km... (1% fel. det är helt ok)
ja kan inget om iphone eller gps, men dubbelkolla sträckan mot http://www.gmap-pedometer.com eller liknande hemsida...
Jag sprang med en lånad iphone i veckan och den visade 7.03 km medans gmap sa 7.1 km... (1% fel. det är helt ok)
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:20Jag vet flera som svär att Runmeter GPS ska vara bättre. Jag har dock inte testat nån av dom.
Jag vet flera som svär att Runmeter GPS ska vara bättre. Jag har dock inte testat nån av dom.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:38Du kan ju kalibrera sensorn i ipoden om du vet den exakta sträckan, men det måste göras typ direkt när sträckan är sprungen..
Du kan ju kalibrera sensorn i ipoden om du vet den exakta sträckan, men det måste göras typ direkt när sträckan är sprungen..
Quote from Elias Engqvist on 13 June 2010, 23:52Vadå "kalibrera sensorn"? Det är ju en GPS - den registrerar var du varit och räknar ut sträckan mellan de olika punkterna!
Vad menar du???
Vadå "kalibrera sensorn"? Det är ju en GPS - den registrerar var du varit och räknar ut sträckan mellan de olika punkterna!
Vad menar du???
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:55Nike-sensorn är enligt vad jag vet ingen Gps......
Nike-sensorn är enligt vad jag vet ingen Gps......
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2010, 00:17Jaha, skrev du ipod? Men det är ingen som pratat om ipod här förut. Det handlar ju om RunKeeper i iPhone!
Jaha, skrev du ipod? Men det är ingen som pratat om ipod här förut. Det handlar ju om RunKeeper i iPhone!
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:55Man undrar också hur Anna mätte sina "minst 12 km" tidigare?
Man undrar också hur Anna mätte sina "minst 12 km" tidigare?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:11Hej!
Peter.. jag har också tvivlat över sträckan som jag "vet" är dryga 12.
Jag sprang två terrängspår och lite fel kan de ju visa, men inte 1½ km tycker jag... Jag har sprungit med min fotsensor förut och märkt att spår inte alltid stämmer, men då skil
Hej!
Peter.. jag har också tvivlat över sträckan som jag "vet" är dryga 12.
Jag sprang två terrängspår och lite fel kan de ju visa, men inte 1½ km tycker jag... Jag har sprungit med min fotsensor förut och märkt att spår inte alltid stämmer, men då skil
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:09Jag har testat Runkeeper Free på en iPhone 3G (alltså inte 3Gs) och upplever att den har otroligt kass precision. Detta trots att de i senaste uppdateringen påstod att just detta var en av de förbättrade sakerna.
För mig diffade det t.ex. drygt en halv k
Jag har testat Runkeeper Free på en iPhone 3G (alltså inte 3Gs) och upplever att den har otroligt kass precision. Detta trots att de i senaste uppdateringen påstod att just detta var en av de förbättrade sakerna.
För mig diffade det t.ex. drygt en halv k