Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:34Som sagt, ett jämförande test med Runmeter skulle ju besvara den frågan
Som sagt, ett jämförande test med Runmeter skulle ju besvara den frågan
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:57Jag är rättså ny RK-användare. Springer 5 km i skog med bra mottagning. RK snor typ 5% jämfört med polarklocka&fotpod, tyvärr...
Finns mkt att läsa kring detta på RKs användarforum, GPS accuracy verkar vara ett stooort problem för många trots optimerade i
Jag är rättså ny RK-användare. Springer 5 km i skog med bra mottagning. RK snor typ 5% jämfört med polarklocka&fotpod, tyvärr...
Finns mkt att läsa kring detta på RKs användarforum, GPS accuracy verkar vara ett stooort problem för många trots optimerade i
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 13:57Ragna, du litar mer på noggranheten hos en fotpod än en GPS?
Ragna, du litar mer på noggranheten hos en fotpod än en GPS?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:38När jag kalibrerat min footpod (Suuntu) får jag ett fel under 1%. Om jag sedan justerar för ett fartberoende som den verkar ha, så får jag ner felet under 0,5%.
När jag kalibrerat min footpod (Suuntu) får jag ett fel under 1%. Om jag sedan justerar för ett fartberoende som den verkar ha, så får jag ner felet under 0,5%.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 19:54Peter: den är inte värst noga kalibrerad, men det är ett uppmätt spår så jag tror det är hyfsat rätt 🙂
Peter: den är inte värst noga kalibrerad, men det är ett uppmätt spår så jag tror det är hyfsat rätt 🙂
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 22:48Ett uppmätt spår? Det betyder ingenting.
Vilket spår är det? Vem har mätt? Hur och med vad? Och när gjordes det? Du har ju också mätt upp det, två gånger dessutom, och du blev inte klokare för det.
Ett uppmätt spår? Det betyder ingenting.
Vilket spår är det? Vem har mätt? Hur och med vad? Och när gjordes det? Du har ju också mätt upp det, två gånger dessutom, och du blev inte klokare för det.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 22:50jag har kört RK på min vanliga runda som Google-maps påstår vara 4,7 km påstår RK vara 4,2 km...
jag har kört RK på min vanliga runda som Google-maps påstår vara 4,7 km påstår RK vara 4,2 km...
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 22:06RK mäter tyvärr inte lika långt varje gång heller. Jag är helt säker på att _det_ inte ändrat sig så mycket!
RK mäter tyvärr inte lika långt varje gång heller. Jag är helt säker på att _det_ inte ändrat sig så mycket!
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 08:01Största problemet med Runkeeper och alla mobilbaserade GPSer är väl att GPSen i en mobil är så dålig. Den tappar ofta signalen och får då felaktiga distansvärden. Har iofs inget med själva RK-applikationen att göra. Är indatat dåligt fins det inget att gö
Största problemet med Runkeeper och alla mobilbaserade GPSer är väl att GPSen i en mobil är så dålig. Den tappar ofta signalen och får då felaktiga distansvärden. Har iofs inget med själva RK-applikationen att göra. Är indatat dåligt fins det inget att gö
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 08:07Det finns ju appar som klarar att hantera det bättre, som RunMeter till exempel, så de använder nog lite olika sätt att ta till vara informationen. Sen ska man ju inte lita helt och fullt på en gps i en mobiltelefon. Varken GPS eller fotsensor är 100% exa
Det finns ju appar som klarar att hantera det bättre, som RunMeter till exempel, så de använder nog lite olika sätt att ta till vara informationen. Sen ska man ju inte lita helt och fullt på en gps i en mobiltelefon. Varken GPS eller fotsensor är 100% exa