Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRW testar lättviktsskor
You need to log in to create posts and topics.

Äntligen så har RW tagit sig i kragen och gjort ett bra test av lättviktsskor.

I senaste RW har de testat flera populära lättviktsskor som Lunar-racer, New Balance RC152, Saucony
Grid Type A2, Asics Hyperspeed III m.m. Jag fick tidningen igår så hann int

Åsikter, jepp! 😉

De testade även Brooks T6 Racer - som otippat blivit mina favvisar, sprang bland annat Lidingö Ultra i dem. Fick dem av min man som shoppade loss i London. Det roliga är att samtliga recensenter gav dem en trea - vilket var precis min r

Det verkar som att NB Rc152 inte produceras mer för de är himla svåra att hitta.

Nu tog jag tog i det och googlade massa och lyckades hitta ett par i stl 12 i New Jersey så nu har jag ett nytt par beställt.

Jag har känt på de Brooks men jag var inte spe

Jag behöver lite tips och råd. Jag skaffade mig för första gången ett par tävlingsskor i år, ett par Saucony Fastwitch. Jag har innan Gbg-varvet sprungit två halvmaror på asfalt, två terränglopp på 6 respektive 8 km, och två stadslopp på 10 km på asfalt.

Om Mattias Claesson blir nästa chefredaktör, kan man hoppas på ett spikskotest?

Stefan: Det är svårt att avgöra. Hade du samma löpsteg båda gångerna? Har du sprungit mer i skorna så de kanske börjar bli utslitna?

Själv ska jag köra mina New Balance RC152 på Stockholms Marathon. Det funkade kanon på Växjö Marathon även om Stockholm ä

Utslitna borde de inte vara efter bara 7 tävlingar? Jag har inte haft dem på träning utan enbart när jag tävlat.

Angående löpsteget så vet jag inte.

Byter man till lättare, tunnare skor får man nog räkna med en viss tillvänjningsperiod. Det kan vara klokt att börja med kortare distanser och öka allt eftersom.

Har i princip samma "problem" som Stefan: Står och väger om jag skall springa i mina "tunga" Triumph eller mina "snabba" (i dessa sammanhang är ju snabb verkligen relativt, speciellt efter att precis ha läst reportaget om Musse i RW) Fastwitch. Har tränat

Om du får"skav" utav Triumphen vid varmt väder skulle jag ta några andra, Så mjuka och lätta skor som möjligt tycker jag är bäst, men jag har sprungit mycket i skorna som jag skall använda. Tänker själv springa i mina A2 och har Fastwitchen som träningssk