Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRW testar lättviktsskor
You need to log in to create posts and topics.

Jag har testat mina på halvmaran.

Pierre: Jag köpte mina tunnaste (New Balance RC152 som är med i testet) och körde ett pass i dem innan jag sen körde dem på en halvmara. Sen har jag sprungit långpass i dem innan jag körde dem på ett marathon. Jag tycker man känner rätt fort om det är någ

Någon som testat Reeboks röda tävlingssko? Betyg?

Problemet för mig är väl att jag aldrig hunnit köra något långpass i mina Fastwitch. Och nu är det för sent.

Jag skrev till Claes Runheim:

> Bra med test av tävlingsskor! Dock saknade jag modellerna Asics DS
> Racer, Asics Piranha SP2, Adidas Adizero PR, Nike Mayfly, m fl.

Han svarade:

Tack för ditt mail och kul att du gillade racetestet. Jag är medveten
om

Måste bara tipsa om en sko ´Mizuno Wave Ronin 2´ väldigt sköna. 212g inte lättast i världen men skönast och snyggast 😉
Blir till att köra SM med dom på lördag.

Lars: När det gäller de två Asics så finns inte Pirahna SP2 i Sverige så vitt jag vet (de släppte bara första versionen) och tyvärr verkar DS Racer vara på utfasning (precis som de gjorde i USA för ett par år sen) och det blir allt svårare att hitta dem i

Pierre, För att svara på din först fråga. Jag kommer springa min första mara i lättviktsskor (Saucony Type A2). Detta par sprang jag LL med i höstas och ett asfaltspass över 25km som sista långpass innan maran. Totalt 2009 har jag sprungit 16 mil i dem.

Kalle - Precis det anledningen till att jag funderar över skovalet. Hade det bara varit ren känsla etc. så hade Fastwitch varit solklart. Men men, vi får se den 30:e.

För övrigt, vad tycker du om A2? Funderar på att köpa dem som nästa "lättviktare" nu nä

Har själv lite problem med småsten som fastnar i sulan på Fastwitch också. (gamla orangea modellen)