Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRyggsäck
You need to log in to create posts and topics.

Anna: Kan vara värt att titta på en modell som är gjord för tjejer, vi har ju lite annorlunda ryggar.

Lioa, precis vad jag tänkt.

Jag tror inte att jag behöver en särskilld tjejmodell men när jag köper en nästa gång blir det en sån här i storlek S/M:
BILD:http://www.ospreypacks.com/images_products/96_548_lg.jpg
eftersom jag vet att ospreys säckar passar

Ospreys. Ska definitivt kolla deras grejer! Hur är livslängden på dem? Hur är dragkedjorna, smala eller breda?

Den jag har är en likandan som den på bilden fast 44 liter (Talon 44). Den sitter som en smäck på min rygg!

Det är ju en lättviktsmodell så både tyg, kedjor och spännen känns lite tunna. Jag har dock misshandlat väskan rätt ordentligt under några vandrin

Såhär ser min nuvarande ut. Skrämmande bra. Håller som 17 och sitter som gjuten. Man ska nog testa sig fram och kolla även bland de vanliga ryggorna. Det är inte säkert att löparryggsäcken sitter bäst på en själv.

BILD:dumbas.blogg.se/images/2008/ruggsac

Hehe, cool!

Barnryggsäck är faktiskt en bra idé. Kort rygg och lätt att dra åt så den inte hoppar så mycket. Ska testas! Det enda jag kan sakna är en flaskhållare, hur löser du det?

Nu var jag ju bara tvungen att gå och testa grabbens ryggsäck. Frånsett att jag inte höll på att få av mig den igen eftersom jag glömde att förlänga remmarna så tror jag att den skulle funka riktigt bra.
Det är en everest inköpt i en sportaffär men med sy

Jag har faktiskt bara en eller två Perfectaflaskor i lilla facket. Det klarar jag mig som regel på även på långa långpass om jag dricker duktigt direkt efter passet. Jag blir väldigt sällan törstig under passet och tar bara med mig vatten om jag ska sprin

Daniel

25 km utan att dricka, är inte det lite farligt. Jag vet en löpare som blev jättesjuk för att han drack för lite under sina långpass.

Jag har Haglöfs Matrix 30 liters och den sitter väldigt bra när man springer. I den har jag satt in en treliterspåse och man får plats med mycket annat också. Den kan jag rekommendera.

http://www.route62.eu/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artike