Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumFettförbränningSå här är det
You need to log in to create posts and topics.

Jag är så trött på alla (tjejer mest) som går i evigheter på löpbandet på gymmet och tror att det är på det sättet fettet försvinner snabbast.

Tjejer, så här är det: Vid lågintensiv träning såsom raska promenader använder kroppen en större andel fett so

okelidokeli

Jag springer ju för fullt :-(.

Nädå, men allvarligt, det är bra med en grupp där man kan tipsa och peppa angående fettförbränning. Vilka aktiviteter som lämpar sig och hur och hur länge de bör utföras.
Gärna tips på bra kost att ta till också i samband m

Härligt att du också springer!

Ett annat tips är att inte äta kolhydrater några timmar innan träning, så att kroppen snabbare använder sig av fettdepåerna. Finns det lättillgängliga kolhydrater tar kroppen i första hand dessa istället...

Det tål att tänka på.
Oftast tränar jag på morgonen/förmiddagen. Så jag har "bara" ätit frukost innan.
Ska definitivt fundera över vad som kan vara en lämplig frukost i samband med att träna.

För övrigt förstår jag inte heller meningen med att GÅ på ett

Jag håller med om att det här med träning på morgonen är lite klurigt. Om jag tränar tidigt så brukar jag bara äta ett ägg och lite keso innan, och så äter jag en ordentlig frukost när jag kommer tillbaka. Tränar jag senare på förmiddagen ser jag till att

Skulle gärna ta en morgonpromenad om jag hann! Eller orkade upp kanske jag ska säga.
Måste åka till jobbet kl. 6 så min normala uppgång är redan kl. 5 och jag skulle nog inte klara någon tidigare morgon.
Däremot så har jag börja "crosstraina" 15 min. varj

Jag tror att det kan gör en viss skillnad att träna innan frukost, eftersom magen är tom och kroppen tar energi från fettreserverna snabbare.

Om jag tränar på tom mage så orkar jag knappt inget....eller så blir jag alldeles matt och konstig...

men hur stor skillnad blir det om man tar en halv banan innan man går ut på morgonen då?