Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumFettförbränningSå här är det
You need to log in to create posts and topics.

Att träna direkt på morgonen är bland det effektivaste man kan göra OM man kan utföra träningen på rätt sätt!

Man blir väldigt snabbt trött och matt och riskerar att utföra rörelserna på fel sätt.
Dock är ju inte detta ett problem om man skall ut och pro

Det där med att orka är inget problem för mej i alla fall.
Brukar inte vara så hungrig på morgonen och i mitt fall handlar det om 15 min. Lite vatten bara så är jag nöjd :-).
Men sedan blir det en tallrik gröt och det brukar smaka bra!
I ärlighetens namn

Jag kör väl lite som dig Viola.

Jag tar ett lätt pass direkt på morgonen (15-30 minuter lätt aerobics) för att värma upp kroppen och bli så där härligt energifylld inför dagen!

Det kanske är bättre att ta en macka av grovt bröd på morgonen istället för en banan innan träningen? Annars får man ju snabb energi direkt ut i blodet och använder automatiskt det som bränsle. Fast jag vet inte.

tänkte mest om man ville ha den optimala fettförbränningen på morgonen och har svårt att ge sig ut på helt tom mage..
en halv banan hit eller dit kanske inte spelar ngn roll tänkte jag mest.. för att få lte stadga i mage liksom 🙂

För mig är det inte något i magen som behövs, utan något i blodet. Har jag inget socker i blodet blir jag lätt svimfärdig. Jag kan också få kraftiga episoder där det verkar som att blodsockret ligger på ett negativt värde. En gång skakade jag och svettade

Alla har vi olika mål och om de personer som nu "går på löpbanden" vill det och tycker att det är ett bra motionssätt. Så låt de göra det! Kanske finns andra anledningar till att man går raskt på ett löpband och inte springer, skador t. ex! Löpning är bra

Visst är det så, jag tycker bara att det är bra att man vet om att man bränner mer kalorier vid löpning än vid promenader. Sen finns det ju såklart massa positivt med lågintensiv träning också!

Så sant som det är sagt, men skäll inte på de som går!

En till sanning bakom fettförbränning är att äta tillräckligt mycket. Äter man för lite är det svårare att gå ner i vikt!