Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumFettförbränningSå här är det
You need to log in to create posts and topics.

Ok. Men blir man mätt på det?

Långsamma kolhdyrater och fibrer, som det är i morötter, fullkorsnbröd och vatten, ger ju en längre mättnadskänsla 🙂

Precis! Man blir mätt. Fet mat (snabba kolhydrater) mättar bara för stunden, sen blir du hungrig efter 1 h igen och vill säkert äta mer, oftast sötsug. Så ja, man blir mätt. Lär magen att äta lite och nyttigt, men ofta istället för stora portioner som spä

Jag anser iofs att ost är nyttigt, kalk och protein koncentrerat ...
Men framför allt undrar jag alltid vad folk menar med husmanskost? Ibland talas det om som nyttigt ibland ngt som ska uppdateras, ibland modern ibland gammaldags (hederlig), men riktigt

Tänk tallriksmodellen; 1/4 kolhydrater, 1/4 proteiner, 2/4 grönt

Ja, alla har vi olika aptit. Sen SKA man äta varierat och mycket mat då man tränar, men anpassa alltid dina måltider till hur ofta/mycket du rör på dig. Tränar du mycket så ät varierad kost med alla näringsämnen!

Husmanskost??? ;9

Ed (var svar till Victoria)

Husmanskost: köttbullar, pannbiffar, postatis, fisk i alla dess former, fläsk, pannkaka?, kött i alla dess former (köttgryta), kalkon, kyckling. Man kan laga en massa goda rätter och en härlig sallad till. Sen har inte jag den bästa kollen på husmanskost.

Jag är lite skeptisk till det där med att man ska äta ofta. För en del med känsligt blodsocker är det säkert bra, men jag oroar mig en aning för tänderna också och enligt en del viktexperter ökar det för somliga risken att de äter för mycket, det bli bara

Vad?