Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 13:27Ok. Men blir man mätt på det?
Ok. Men blir man mätt på det?
Quote from Jan Lundquist on 11 April 2006, 13:42Långsamma kolhdyrater och fibrer, som det är i morötter, fullkorsnbröd och vatten, ger ju en längre mättnadskänsla 🙂
Långsamma kolhdyrater och fibrer, som det är i morötter, fullkorsnbröd och vatten, ger ju en längre mättnadskänsla 🙂
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 13:49Precis! Man blir mätt. Fet mat (snabba kolhydrater) mättar bara för stunden, sen blir du hungrig efter 1 h igen och vill säkert äta mer, oftast sötsug. Så ja, man blir mätt. Lär magen att äta lite och nyttigt, men ofta istället för stora portioner som spä
Precis! Man blir mätt. Fet mat (snabba kolhydrater) mättar bara för stunden, sen blir du hungrig efter 1 h igen och vill säkert äta mer, oftast sötsug. Så ja, man blir mätt. Lär magen att äta lite och nyttigt, men ofta istället för stora portioner som spä
Quote from Funbeat user on 11 April 2006, 14:00Jag anser iofs att ost är nyttigt, kalk och protein koncentrerat ...
Men framför allt undrar jag alltid vad folk menar med husmanskost? Ibland talas det om som nyttigt ibland ngt som ska uppdateras, ibland modern ibland gammaldags (hederlig), men riktigt
Jag anser iofs att ost är nyttigt, kalk och protein koncentrerat ...
Men framför allt undrar jag alltid vad folk menar med husmanskost? Ibland talas det om som nyttigt ibland ngt som ska uppdateras, ibland modern ibland gammaldags (hederlig), men riktigt
Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 14:20Tänk tallriksmodellen; 1/4 kolhydrater, 1/4 proteiner, 2/4 grönt
Tänk tallriksmodellen; 1/4 kolhydrater, 1/4 proteiner, 2/4 grönt
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 14:26Ja, alla har vi olika aptit. Sen SKA man äta varierat och mycket mat då man tränar, men anpassa alltid dina måltider till hur ofta/mycket du rör på dig. Tränar du mycket så ät varierad kost med alla näringsämnen!
Ja, alla har vi olika aptit. Sen SKA man äta varierat och mycket mat då man tränar, men anpassa alltid dina måltider till hur ofta/mycket du rör på dig. Tränar du mycket så ät varierad kost med alla näringsämnen!
Quote from Funbeat user on 11 April 2006, 14:27Husmanskost??? ;9
Ed (var svar till Victoria)
Husmanskost??? ;9
Ed (var svar till Victoria)
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 14:32Husmanskost: köttbullar, pannbiffar, postatis, fisk i alla dess former, fläsk, pannkaka?, kött i alla dess former (köttgryta), kalkon, kyckling. Man kan laga en massa goda rätter och en härlig sallad till. Sen har inte jag den bästa kollen på husmanskost.
Husmanskost: köttbullar, pannbiffar, postatis, fisk i alla dess former, fläsk, pannkaka?, kött i alla dess former (köttgryta), kalkon, kyckling. Man kan laga en massa goda rätter och en härlig sallad till. Sen har inte jag den bästa kollen på husmanskost.
Quote from Funbeat user on 11 April 2006, 14:35Jag är lite skeptisk till det där med att man ska äta ofta. För en del med känsligt blodsocker är det säkert bra, men jag oroar mig en aning för tänderna också och enligt en del viktexperter ökar det för somliga risken att de äter för mycket, det bli bara
Jag är lite skeptisk till det där med att man ska äta ofta. För en del med känsligt blodsocker är det säkert bra, men jag oroar mig en aning för tänderna också och enligt en del viktexperter ökar det för somliga risken att de äter för mycket, det bli bara
Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 14:36Vad?
Vad?