Quote from Funbeat user on 11 April 2006, 14:42Tallriksmodellen.
🙂
Själv överlåter jag det mesta av matplaneringen till maken - men jag tro vi äter rätt bra iaf. Svårt att avväga mellan vad vi vuxna tycker är gott, chili och curries t ex och fyraåringens smak, han vill helst det är lättuggat, som k
Tallriksmodellen.
🙂
Själv överlåter jag det mesta av matplaneringen till maken - men jag tro vi äter rätt bra iaf. Svårt att avväga mellan vad vi vuxna tycker är gott, chili och curries t ex och fyraåringens smak, han vill helst det är lättuggat, som k
Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 14:50Ja, men det är nog bra om barnet får smaka på "vuxenmat" också. Själv åt jag surströmming när jag var 4! Jag blev "tvingad" att smaka på allt. Det har jag nytta av idag - jag äter allt.
Ja, men det är nog bra om barnet får smaka på "vuxenmat" också. Själv åt jag surströmming när jag var 4! Jag blev "tvingad" att smaka på allt. Det har jag nytta av idag - jag äter allt.
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 14:58Ja, vi har ju alla olika ämnesomsättning och hur vi "lägger på oss" av olika maträtter. Men med tiden vet man ju vad man kan äta för att inte gå upp i vikt och planerar utifrån det. Jag älskar mat och unnar mig onyttigt då och då. Men sen så rör jag på mi
Ja, vi har ju alla olika ämnesomsättning och hur vi "lägger på oss" av olika maträtter. Men med tiden vet man ju vad man kan äta för att inte gå upp i vikt och planerar utifrån det. Jag älskar mat och unnar mig onyttigt då och då. Men sen så rör jag på mi
Quote from Cliff Barnes on 11 April 2006, 15:03Jag bara måste få kommentera det här om barnfamiljerna och snabbmat. Jag fick själv äta på McDonalds då och då när jag var liten, och såg det som en stor lyx. När jag för några år sedan jobbade i kassan på McDonalds under några månader såg jag dock en hel
Jag bara måste få kommentera det här om barnfamiljerna och snabbmat. Jag fick själv äta på McDonalds då och då när jag var liten, och såg det som en stor lyx. När jag för några år sedan jobbade i kassan på McDonalds under några månader såg jag dock en hel
Quote from Linda Ryen on 11 April 2006, 15:05Det är där jag har problem...rör mig aldrig tillräcklig mot vad jag tar in....vet ej hur mkt jag ska äta i propotion till vad jag rör mig....
så ju mer jag tränar desto hungrigare och antagligen desto mer mat i onödan...så då går jag upp !!! antar att de
Det är där jag har problem...rör mig aldrig tillräcklig mot vad jag tar in....vet ej hur mkt jag ska äta i propotion till vad jag rör mig....
så ju mer jag tränar desto hungrigare och antagligen desto mer mat i onödan...så då går jag upp !!! antar att de
Quote from Funbeat user on 11 April 2006, 15:15O, han får smaka på "vuxenmat", det fick jag med, men vissa kryddor kräver lite tillvänjning, en del säger att man bränner nervreceptorer med chili så att man blir mindre känslig eftersom ... men sedan har vi Lillan också som inte ska äta en del saker än,
O, han får smaka på "vuxenmat", det fick jag med, men vissa kryddor kräver lite tillvänjning, en del säger att man bränner nervreceptorer med chili så att man blir mindre känslig eftersom ... men sedan har vi Lillan också som inte ska äta en del saker än,
Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 15:16Det kan vara svårt att avgöra hur mycket man ska äta för att inte gå upp i vikt. Äter man "rätt" saker kan man ju äta mer - kunskap är nog det viktigaste.
Det kan vara svårt att avgöra hur mycket man ska äta för att inte gå upp i vikt. Äter man "rätt" saker kan man ju äta mer - kunskap är nog det viktigaste.
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 15:28Håller med! Ät rätt, då kan du äta mycket. Ta mycket frukt och ladda träningsväskan med, man blir mätt av det. Ät mat och försök laga till det så nyttigt som det går och ge allt tid, stressa inte. Du gör alla val själv, det är ingen annan som styr ditt li
Håller med! Ät rätt, då kan du äta mycket. Ta mycket frukt och ladda träningsväskan med, man blir mätt av det. Ät mat och försök laga till det så nyttigt som det går och ge allt tid, stressa inte. Du gör alla val själv, det är ingen annan som styr ditt li
Quote from Mikael Hildingsson on 11 April 2006, 15:50Jag tycker att man lär sig jättemycket bra i "du är vad du äter" som går på trean på torsdagar!
Jag tycker att man lär sig jättemycket bra i "du är vad du äter" som går på trean på torsdagar!
Quote from anders holmer on 11 April 2006, 15:52Har aldrig sett det, bara nån stund när jag zappat förbi. Men det är säkert ett bra program som upplyser folk om kost och hälsa.
Har aldrig sett det, bara nån stund när jag zappat förbi. Men det är säkert ett bra program som upplyser folk om kost och hälsa.