Quote from Guest on 6 May 2010, 12:19Förutom det ständiga problemet med att jag alltid har motvind så är det häcken som får ta mycket styrk. Nu vill jag ha dom bästa knepen för att slippa lida. Pendelcyklar ca 25km varje dag och har så gjort den jag köpte cykeln för ca 3 veckor sen. (ombytt
Förutom det ständiga problemet med att jag alltid har motvind så är det häcken som får ta mycket styrk. Nu vill jag ha dom bästa knepen för att slippa lida. Pendelcyklar ca 25km varje dag och har så gjort den jag köpte cykeln för ca 3 veckor sen. (ombytt
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:29Man ska läsa Bruses sadelskola. Och sen ska man göra som det står där oxå. Det ska tydligen bli bekvämare för rumpan då.
Man ska läsa Bruses sadelskola. Och sen ska man göra som det står där oxå. Det ska tydligen bli bekvämare för rumpan då.
Quote from Rasmus Olsson on 6 May 2010, 12:30Som vanligt gör jag reklam för Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Du ska sitta på sittknölarna, har du för mjuk sadel, så sjunker du ned och belastar mjukdelarna.
Som vanligt gör jag reklam för Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Du ska sitta på sittknölarna, har du för mjuk sadel, så sjunker du ned och belastar mjukdelarna.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:30skaffa brallor med padding... eller nöt tills du inget mer känner (finns ju folk som cyklar utan cykelbyxor också)...
skaffa brallor med padding... eller nöt tills du inget mer känner (finns ju folk som cyklar utan cykelbyxor också)...
Quote from Rasmus Olsson on 6 May 2010, 12:30Maria var snabbare, hon har lärt sig sin läxa. 🙂
Maria var snabbare, hon har lärt sig sin läxa. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:31Fast jag har bara fått ont i rumpan en enda gång, det var på en hyrcykel. (F.ö. den som syns på min avatar.)
Fast jag har bara fått ont i rumpan en enda gång, det var på en hyrcykel. (F.ö. den som syns på min avatar.)
Quote from Rasmus Olsson on 6 May 2010, 12:32På min min fixedgear har jag en ostoppad brookssadel i hårt läder som formats sig efter min rumpa och sittknölar. Går utmärkt cykla på den utan cykelbyxor upp till nån timme eller två.
Cykelbyxor kanske inte är lösningen på just ditt problem, men cykelby
På min min fixedgear har jag en ostoppad brookssadel i hårt läder som formats sig efter min rumpa och sittknölar. Går utmärkt cykla på den utan cykelbyxor upp till nån timme eller två.
Cykelbyxor kanske inte är lösningen på just ditt problem, men cykelby
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:34Jag vet inte jag... Det sägs ju vara så, men det funkar inte så för mig. Jag har samma sadelmodell på mina tre cyklar. En av dem fick jag vid påskas, så den är nyast och något hårdare än de två äldre och det är den nya som ger mig lite ömmande sittben, in
Jag vet inte jag... Det sägs ju vara så, men det funkar inte så för mig. Jag har samma sadelmodell på mina tre cyklar. En av dem fick jag vid påskas, så den är nyast och något hårdare än de två äldre och det är den nya som ger mig lite ömmande sittben, in
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:34jag trodde alla redan hade läst Bruses sadelskola och gick direkt på paddingen 😉
jag trodde alla redan hade läst Bruses sadelskola och gick direkt på paddingen 😉
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 12:35Förslag till trådskaparen är att prova med cykelbyxor eller fulvarianten - prova med gelöverdrag på sadeln. Jag vet att det anses fel, men det hjälpte mor min.
Förslag till trådskaparen är att prova med cykelbyxor eller fulvarianten - prova med gelöverdrag på sadeln. Jag vet att det anses fel, men det hjälpte mor min.