Quote from Catharina Brattlin on 24 August 2012, 16:24Många bra tips Du har fått. Här kommer jag med ännu ett. Om än lite annorlunda.
Synergister till den yttre vadmusklen är hamstrings, soleus och adduktorerna. Dvs alla dessa muskler samverkar med vadmuskeln i rörelsen. Är någon/några av dessa muskler förs
Många bra tips Du har fått. Här kommer jag med ännu ett. Om än lite annorlunda.
Synergister till den yttre vadmusklen är hamstrings, soleus och adduktorerna. Dvs alla dessa muskler samverkar med vadmuskeln i rörelsen. Är någon/några av dessa muskler förs
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 17:17Stort tack för alla tips!
Jobbigt detta, men inget ont som inte för något gott med sig; får bli att gå förbi apoteket på vägen hem och köpa lämplig masageolja/liniment till frun som blivit ordinerad av funbeat.se att massera mina vader minst en gång om d
Stort tack för alla tips!
Jobbigt detta, men inget ont som inte för något gott med sig; får bli att gå förbi apoteket på vägen hem och köpa lämplig masageolja/liniment till frun som blivit ordinerad av funbeat.se att massera mina vader minst en gång om d
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 19:49En känd engelsk fotbollsdoktor har hjälpt dåliga vader genom att påpeka att problemet kan komma ur rygg-buk-bålstabilitet. Testa t.ex. att jogga långsamt med rätt tung ryggsäck, jogga uppför skidbacke kan också funka. Ställer högre krav på aktivt buk/båla
En känd engelsk fotbollsdoktor har hjälpt dåliga vader genom att påpeka att problemet kan komma ur rygg-buk-bålstabilitet. Testa t.ex. att jogga långsamt med rätt tung ryggsäck, jogga uppför skidbacke kan också funka. Ställer högre krav på aktivt buk/båla
Quote from Funbeat user on 25 August 2012, 10:07http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Noggranna instruktioner för tåhävningarna finns här!
Jag tror att mineralbristen någon skrev om kan avse magnesium! Värt att prova kanske...
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Noggranna instruktioner för tåhävningarna finns här!
Jag tror att mineralbristen någon skrev om kan avse magnesium! Värt att prova kanske...
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 01:46Mycket bra tips - Alla! Ang. långa alt korta vadmuskler så kan du prova att använda platta skor utan uppbyggd häl under övrig tid på dygnet inklusive på jobbet. Det är ju hela livet som formar oss (vaderna) och inte bara de relativt få timmarna som vi trä
Mycket bra tips - Alla! Ang. långa alt korta vadmuskler så kan du prova att använda platta skor utan uppbyggd häl under övrig tid på dygnet inklusive på jobbet. Det är ju hela livet som formar oss (vaderna) och inte bara de relativt få timmarna som vi trä
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 12:00Stort tack för de tipsen också, jättebra skrift Kerstin! (t+) Kanske ska testa lite Magnesium också, kan väl som sagt inte skada i alla fall.
Stort tack för de tipsen också, jättebra skrift Kerstin! (t+) Kanske ska testa lite Magnesium också, kan väl som sagt inte skada i alla fall.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 12:21Ang. magnesium; enligt en bekant som ofta har kramp på nätterna hjälper det att äta lite kaviar när det krampar. Vidarebefodrar tipset, men satsar själv på lite mer förebyggande åtgärder (t.ex magnesiumtabletter)! 😉
Ang. magnesium; enligt en bekant som ofta har kramp på nätterna hjälper det att äta lite kaviar när det krampar. Vidarebefodrar tipset, men satsar själv på lite mer förebyggande åtgärder (t.ex magnesiumtabletter)! 😉
Quote from Tini Kjellin on 26 August 2012, 15:04En riktigt bra instruktion men som jag tolkar texten ska man göra uppehåll i löpningen medan man kör denna rehab. Det är ju inget kul. 🙁
En riktigt bra instruktion men som jag tolkar texten ska man göra uppehåll i löpningen medan man kör denna rehab. Det är ju inget kul. 🙁
Quote from Elias Engqvist on 26 August 2012, 20:53Susanne, men då ska det vara Champagne till!
Susanne, men då ska det vara Champagne till!
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:24Ah, _den_ biten berättade han inget om Christer! Det kanske är champangen som är grejen!? 😉
Ah, _den_ biten berättade han inget om Christer! Det kanske är champangen som är grejen!? 😉