Quote from Guest on 23 July 2012, 16:54Någon seriös löpare som har några bra knep eller vet vad man ska lägga tyngdpunkten på om man vill förbättra sej från att vara en löpare som gör strax under 40 minuter, till att göra den under 35 minuter? Eller man kanske kan säja: från att vara en hyfsad
Någon seriös löpare som har några bra knep eller vet vad man ska lägga tyngdpunkten på om man vill förbättra sej från att vara en löpare som gör strax under 40 minuter, till att göra den under 35 minuter? Eller man kanske kan säja: från att vara en hyfsad
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 17:04Hålla dig hel. Träna mycket. Vila mycket. Fokusera på rätt pass. Lär dig hur din kropp funkar och vad du behöver. Att springa 38min på en mil tyder på att du har hajat något i alla fall av ovanstående 😉 Annars var nog inte stadsloppet en mil...
Hålla dig hel. Träna mycket. Vila mycket. Fokusera på rätt pass. Lär dig hur din kropp funkar och vad du behöver. Att springa 38min på en mil tyder på att du har hajat något i alla fall av ovanstående 😉 Annars var nog inte stadsloppet en mil...
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 19:03Du får troligen börja springa mer, samt balansera passen så att du ändå hinner återhämta dig på ett bra sätt.
Du får troligen börja springa mer, samt balansera passen så att du ändå hinner återhämta dig på ett bra sätt.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 21:04Spring mer och spring snabbare. Ffa mer. Och snabbare.
Spring mer och spring snabbare. Ffa mer. Och snabbare.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 21:13Svårt att ge någonting mer konkret när ingen träning är listad 🙂
Svårt att ge någonting mer konkret när ingen träning är listad 🙂
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 22:13Jespers råd är klockrent. Följer själv samma plan. 🙂
Jespers råd är klockrent. Följer själv samma plan. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 23:12Gå också ner i vikt om du har något fett kvar.
Gå också ner i vikt om du har något fett kvar.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 08:27Som någon sa.. håll dig hel. Av egen erfarenhet, skador och besvär gör en inte snabbare.. bitter blir man också. 🙂
Som någon sa.. håll dig hel. Av egen erfarenhet, skador och besvär gör en inte snabbare.. bitter blir man också. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 09:31Gissar på mer kvalitet. Dvs lhyfsat ånga distanspass varvat med tuffa fartpass o intervall o mycket vila däremellan. Men jag kom aldrig längre än till strax under 37 ... kanske för att jag tror för mycket på snabbdistans?
Gissar på mer kvalitet. Dvs lhyfsat ånga distanspass varvat med tuffa fartpass o intervall o mycket vila däremellan. Men jag kom aldrig längre än till strax under 37 ... kanske för att jag tror för mycket på snabbdistans?
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 10:25Lite fler råd: Gå med i en löparklubb. Svårt att gå under 35 min på milen om man inte tränar och tävlar med andra. Förutom råden ovan så är tävla mycket ett bra tips.
Dessutom ge det tid. Att komma under 35 min på milen tar lite tid om man skall minimera
Lite fler råd: Gå med i en löparklubb. Svårt att gå under 35 min på milen om man inte tränar och tävlar med andra. Förutom råden ovan så är tävla mycket ett bra tips.
Dessutom ge det tid. Att komma under 35 min på milen tar lite tid om man skall minimera