Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 13:31Du skall hålla samma puls under alla intervallerna oavsett antal rep och längd!
Du skall hålla samma puls under alla intervallerna oavsett antal rep och längd!
Quote from Fredrik Närenfors on 31 December 2007, 13:59Det där var nåt nytt för mig i alla fall David. Skulle du kunna förklara dig lite närmare.
Själv har jag aldrig lyckats komma över 90% av HRmax på mjölksyratröskelintervaller. Alltså 10-20 minuter långa intervaller. Medans jag lätt kommer upp i 95-97% av
Det där var nåt nytt för mig i alla fall David. Skulle du kunna förklara dig lite närmare.
Själv har jag aldrig lyckats komma över 90% av HRmax på mjölksyratröskelintervaller. Alltså 10-20 minuter långa intervaller. Medans jag lätt kommer upp i 95-97% av
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 14:05Felformulerat: Du skall hålla samma puls "vid samma tillfälle" under alla intervallerna oavsett antal rep och längd!
Blev det tydligare?
Felformulerat: Du skall hålla samma puls "vid samma tillfälle" under alla intervallerna oavsett antal rep och längd!
Blev det tydligare?
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 14:37Hehe, skulle jag inte känna dig Frida så skulle jag tro att du är sadist, eller är det demontränaren som kommit på de passen? Ska skriva ut dem och spara. Tyckte egentligen att det där passet med hopp lät roligast - fast hur många dagars träningsvärk får
Hehe, skulle jag inte känna dig Frida så skulle jag tro att du är sadist, eller är det demontränaren som kommit på de passen? Ska skriva ut dem och spara. Tyckte egentligen att det där passet med hopp lät roligast - fast hur många dagars träningsvärk får
Quote from Fredrik Närenfors on 31 December 2007, 14:44Bra David. Då blev det i alla fall inte felaktigt. Bara en annan skola. Men dock den vi diskuterar här. Pulsbaserad träning.
Bra David. Då blev det i alla fall inte felaktigt. Bara en annan skola. Men dock den vi diskuterar här. Pulsbaserad träning.
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 14:51Trådskaparen Kristina Berg behöver väl inte vara missnöjd med att ha "presterat" 179 i maxpuls vid sitt backpass. Maxpulsen vid kontrollerat test var ju 181 och inte långt borta.
Att komma upp i maxpuls annat än möjligen under den sista backintervallen
Trådskaparen Kristina Berg behöver väl inte vara missnöjd med att ha "presterat" 179 i maxpuls vid sitt backpass. Maxpulsen vid kontrollerat test var ju 181 och inte långt borta.
Att komma upp i maxpuls annat än möjligen under den sista backintervallen
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 15:23Nej, lyckas man ta sig upp i maxpuls gång på gång i intervaller tror jag det är något missvisande med maxpulsen. Att ligga på sin maxpuls är grymt plågsamt. När jag gjorde mitt maxpulstest flimrade det för ögonen, hade tunnelseende, rejäl syrebrist etc, e
Nej, lyckas man ta sig upp i maxpuls gång på gång i intervaller tror jag det är något missvisande med maxpulsen. Att ligga på sin maxpuls är grymt plågsamt. När jag gjorde mitt maxpulstest flimrade det för ögonen, hade tunnelseende, rejäl syrebrist etc, e
Quote from Funbeat user on 31 December 2007, 16:20Jag har alltid haft svårt för 96 pocentig finsprit.
Jag föredrar mjölksyra!
Jag har alltid haft svårt för 96 pocentig finsprit.
Jag föredrar mjölksyra!
Quote from Funbeat user on 1 January 2008, 17:17Jag tänkte att jag gjort likadant med uppvärmningen etc o sprang på samma ställe så tänke att jag "borde" få upp pulsen lika högt..men det är sant, då hade jag ju inte pallat att fortsätta springa efteråt:-)
Igår gick det såhär:
1:a gången= 174 slag
2=17
Jag tänkte att jag gjort likadant med uppvärmningen etc o sprang på samma ställe så tänke att jag "borde" få upp pulsen lika högt..men det är sant, då hade jag ju inte pallat att fortsätta springa efteråt:-)
Igår gick det såhär:
1:a gången= 174 slag
2=17