Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Leif

Förstår inte din skepsis ?? på http://vansbrotriathlon.ning.com/ så Finns Clas på flera ställen med bil och namn.

Jag är verkligen inte skeptisk. Claes är väldigt trevlig och dessutom ödmjuk. Jag har haft förmånen att träffa honom. Det vore kul om han bidrog med sin stora erfarenhet till Sveriges triathlonvärld.

Mitt fel att det blev i OT-riktning, fast ändå inte. För jag undrar om Clas kan låta en järnman gå av stapeln lite längre ner längs älven utan att han är med på ett hörn.

Absolut Jimmy, tråden handlar om Säter.

Vad menar du med att dom ligger relativt nära? För 500km borde väl vara tillräckligt!?

Och jag tycker också att Nice 4/120/30 distansen skulle vara mer intressant. Jag antar att anledningen till valet av ironman

Sverige har ju ingen lång triathlonsäsong tyvärr med tanke på väder och vattentemperatur. Så jag tycker iaf att det är bra jobbat att få till två im-distans med 7 veckors mellanrum. Mycket tidigare än så (månadsskifte jun/jul) kan man ju knappast vara säk

Varför skulle Clas ha ett finger med i Sätertävlingen? Det är ju en konkurrent till Vansbrotävlingen, tyvärr.

Säter ligger ca 115km/70-85minuter ifrån Vansbro(relativt nära), Stockholm(?) som har flest triathleter och kanske flest potentiella deltagare t

Att Säter väljer IM-distansen måste ju som nämnts innan vara att de är den distans som de flesta hört om och som därmed säljer hos de som vill göra ett kraftprov eller ta nästa steg efter en svensk klassiker eller dylikt.

Men att det skulle ha något med

Tycker det är mkt gnällande om olika tävlingar i triathlon här på FB.
Finns det inte för få på långdistans så finns det helt plötsligt för många.
Ligger de inte för långt ifrån varandra i distans, så ligger de helt plötsligt för nära varandra i tid.
Är

Uppe hos oss i norra Sverige där triathlon som sport fortfarande är rätt ovanligt, är det många som är positiva -halva restiden och mycket billigare startavgift! 🙂

Kul med en långdistans till i Sverige!
Skulle i o f s tycka att det vore (ännu) intressantare om Säter (eller för all del Vansbro) skulle prova ITU-långdistansen 40/120/30. Det skulle ju bredda utbudet ännu mer i tävlingskalendern. Och det är betydligt lä