Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Säter ligger väl framför allt nära Sala som har en bekant HIM, vilket kanske gör IM mer naturligt. Och jag vet inte riktigt om Vansbro ligger bra till för särskilt många. Jag vet iaf vad jag skulle föredra.

Men jag håller med om att jag tycker att långdi

Så här skriver förbundet:
"Svenska Triathlonförbundets styrelse har beslutat att tilldela SM på långdistans till Kalmar Triathon 2012. Datum för tävlingen är den 18 augusti."

Så långdistans SM 2012 avgörs på "Ironman-distansen", precis som det varit de s

@Louise, Man får delvist vad man betalar för. Många gånger har WTC en fin uppstyrning som gör det hela till en lite "mera" upplevelse/äventyr/jippo.

@Reine, Gnälls gör det väl inget. Men det är en hel del tyckande och tänkande. Önsketänkte t.o.m.. Och d

några gånger har jag läste

40/120/30

själv skulle gärna prova en 40/120/30 men jag tror ni menar 4km och inte 40. synd då hade vi som kan simma en bättre fördel

@Jimmy Jag håller absolut med! jag själv är inte så värst sugen på att köra i säter men den allmänna responsen från min klubb var positiv. Bra med valmöjligheter för alla ambitioner! 🙂

Jimmy, du har nog rätt, det kanske bara är jag som tolkar det som gnäll.

Men tycker det är många åsikter som känns ganska tomma. Om det kommer en tävling i norrort kommer det snabbt önskemål om en i söderort, kommer det en olympisk distans efterlyses sn

@Ryan
Med ett 40/120/30 triathlon hade jag fått hålla på i flera dagar om jag inte hade drunknat innan cyklingen... 😉

Jag tycker det låter jättebra med en IM-distans i Säter!

Det pratas om att det inte funnits triathlon i Säter på jättelänge. Kan det verkligen stämma? Minns alldeles tydligt att maken körde nån 4/120/30 där 2005. Han tyckte det var en jättemysig tävling!

Klart att det varit triathlon i Säter, mini-tri och olympisk

http://www.sater-triathlon.se/

Det blir 4/120/30 enligt länken ovan.