Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ska bli kul att springa en liten snutt bara.
Angående vind så första gången jag sprang helmaran så blåste det kuling som motvind till vändpunkten, vilket medförde bra tid tack vare den automatiska fartökningen efter Torsång. Så ni får väl hoppas på det i

Har epostat loppet men kanske någon vet svaret här:
Maxtid. Är det 6 timmar?
Banan: är den grus, landsväg, stor väg med trafik, platt eller kuperad, öppen och blåsig eller i skogen.
Kontroller: finns det vätskekontroller längs banan eller ska man ta egen

Loppet går till 100 % på mer eller mindre trafikerade bilvägar,
det finns vätskekontroller var 5:e kilometer.

Omgivningarna är allt från stadsmiljö, skog, älv och åkermark.
Tämligen platt, det är en vändbana. Upp till Torsång och tillbaka.

Kan vara vind

Loppet går väl på uteslutande asfalt.
Å dom sista som applåderades i mål förra året var Erik Haldammen och Sara Lundqvist på den finfina tiden 5.22.10. Tror att tävlingsledningen å tidtagarna är av gängse Dalafabrikat dvs dom sitter kvar tills sista löpar

Finfint väder förutom ett ca femton minuters inslag av hagel, kyla och kraftiga vindbyar när jag kom till 33 km. Sendrag i fötterna å lite krampkänningar i rusket så jag fick sänka farten en hel del. Kunde sedan kuta på lite fortare sista fem när solen åt

Kjell, jag jobbar i Säter två dagar i veckan och jag (eller åtminstone Leif) ska till Gävle. Jag kan ta med din jacka om jag vet var i Säter jag kan hitta den.

Kanon Eva....nu gäller det bara att hitta den då!!
Hör av mig.

Lagbild på en viss Löparklubb innan start. Men 5st saknas på bilden.

BILD:www1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_372907/cf_95905/sater2011.jpg

Åh vad roligt det var att springa igår! Och vilken fin bild på klubben, Leffe! Kul att vi var så många!!! 🙂
Kjell: Visst är det märkligt att det där gruspartiet är just...grus, fortfarande. Det störde min rytm lite när jag flåsade på in mot mål! Men jag