Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 11:31Det fanns domare på MC,
jag vart omkörd 3 gånger av dem.
Dock stod de och "hände" vid vägkanten
tidvis under tätens tredje varv.När jag vart varvad av täten ( ~4km från T2)
var det mer 6m än 12 mellan dem.
Det fanns domare på MC,
jag vart omkörd 3 gånger av dem.
Dock stod de och "hände" vid vägkanten
tidvis under tätens tredje varv.
När jag vart varvad av täten ( ~4km från T2)
var det mer 6m än 12 mellan dem.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 21:54Lars= ja, jag sa till och det var jag som lämnade in protest just för att det är en individuell sport med oftast schyssta fighter ända upp på absolut toppnivå. Om det ska fortsätta vara så, och det måste väl alla ändå vilja, så måste man vara hård på alla
Lars= ja, jag sa till och det var jag som lämnade in protest just för att det är en individuell sport med oftast schyssta fighter ända upp på absolut toppnivå. Om det ska fortsätta vara så, och det måste väl alla ändå vilja, så måste man vara hård på alla
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 22:19Ni har helt klart för få kommissarier/domare på era arrangemang.
Ni har helt klart för få kommissarier/domare på era arrangemang.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 00:14Bra gjort Crister att du lämnade in en protest.
Visst är det bra om det finns ordentligt med Domare ute på banan. Men allvarligt... är inte de bästa garanterna för rent spel vi som tävlar. Om alla bara följer reglerna hela tiden, och inte bara när det i
Bra gjort Crister att du lämnade in en protest.
Visst är det bra om det finns ordentligt med Domare ute på banan. Men allvarligt... är inte de bästa garanterna för rent spel vi som tävlar. Om alla bara följer reglerna hela tiden, och inte bara när det i
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 08:12Niclas som det handlar om i detta fall hänger (brukade iaf) här på funbeat/forumet.
Vet ju om att han är en grym lirare i både vattnet och på cykeln, men är det som det nämns här så är det ju tråkigt.
Blir ju lite Kalle anka varning på hela tävlingen om
Niclas som det handlar om i detta fall hänger (brukade iaf) här på funbeat/forumet.
Vet ju om att han är en grym lirare i både vattnet och på cykeln, men är det som det nämns här så är det ju tråkigt.
Blir ju lite Kalle anka varning på hela tävlingen om
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 09:54Orsaken till att det behövs domare är inte så mycket att
de tävlande medvetet fuskar utan att hjärnan inte
alltid är i toppform under lopp.Jag tror t.ex. inte Sandra Hansson är speciellt stolt
över sitt beteende i denna video:
http://www.youtube.com/wat
Orsaken till att det behövs domare är inte så mycket att
de tävlande medvetet fuskar utan att hjärnan inte
alltid är i toppform under lopp.
Jag tror t.ex. inte Sandra Hansson är speciellt stolt
över sitt beteende i denna video:
http://www.youtube.com/wat
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:24Jag har aldrig sett något triathlon utan att det har fuskats med "draftingregeln".
Jag har aldrig sett något triathlon utan att det har fuskats med "draftingregeln".
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:39Därav behovet utav domare?
Därav behovet utav domare?
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:50Det finns alltid deltagare som fuskar inom alla idrotter.
Det finns alltid deltagare som fuskar inom alla idrotter.
Quote from Lena Bjerlöw on 4 July 2012, 10:54Domare behövs. Men inte bara till antal att de finns på banan, utan också att de verkligen dömer och inte är för mesiga. Annars riskerar tävlingen att tappa trovärdighet som en seriös tävling.
Att tänka att alla följer reglerna är en trevlig tanke, men
Domare behövs. Men inte bara till antal att de finns på banan, utan också att de verkligen dömer och inte är för mesiga. Annars riskerar tävlingen att tappa trovärdighet som en seriös tävling.
Att tänka att alla följer reglerna är en trevlig tanke, men