Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En liten fråga...kanske är det bara jag som har "problemet" men då finns det ju säkert någon som har en lösning till mig 🙂
Om man sätter upp ett mål med ex. antal armhävningar per vecka och sen för in sina resultat per dag och gör det som ex. 45 reps x 2

500 armhävningar... under en månad? Mitt rekord är 1040st - på en dag! 😉

Reps och set hänger inte ihop. Reps är bland annat till för hur många steg man gjort och är alltså det totala antalet.

fast Denize; om man sysslar med styrketräning så hör sets och reps väldigt mycket ihop och det är även därifrån begreppen kommer så jag förstår förvirringen om den inte multiplicerar de fälten med varandra.
Reps har även en "extra" funktion att man kan an

Ja de hör absolut ihop inom styrketräningen. Men funktionen skapades för att det var så många som ville ha antal steg.. Alla parametrarna i den "vanliga" träningregistreringen, dvs de som inte finns under olika flikar, visar ju det totala. Precis som att

ja, jag vet att det nu vid senaste uppdateringarna kom till en specialfunktion för styrketräning, jag tolkade det bara som att reps och set från början fanns av den anledningen och att man sen utökade med tillägget att reps kunde användas för stegräkning