Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 08:43@Kjell-Christer: Ni har väl er egen gren - att samla så många maror som möjligt. Jag har bara sprungit en, så för att impa på omgivningen måste jag se till att det går lite fortare i stället...
@Kjell-Christer: Ni har väl er egen gren - att samla så många maror som möjligt. Jag har bara sprungit en, så för att impa på omgivningen måste jag se till att det går lite fortare i stället...
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:20Camilla: Om målet är att springa en mara innan året är slut så gäller det att hitta en lämplig tävling. Du grejar garanterat distansen. Det är fem månader kvar...
Varför inte kolla i kalendern på maraton.se? Det finns två marathon i november och ett i de
Camilla: Om målet är att springa en mara innan året är slut så gäller det att hitta en lämplig tävling. Du grejar garanterat distansen. Det är fem månader kvar...
Varför inte kolla i kalendern på maraton.se? Det finns två marathon i november och ett i de
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:29Jag är lite inne på Christers linje. Idag verkar det som om man inte ska satsa på att göra bättre och bättre tiden utan försöka springa längre och längre.
Jag är lite inne på Christers linje. Idag verkar det som om man inte ska satsa på att göra bättre och bättre tiden utan försöka springa längre och längre.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:43Man kan satsa på både längre, kortare, snabbare och mer uthålligt - det är lusten och glädjen som är det viktiga.
Vill man springa marathon så ska man givetvis göra det.
Camilla, du är redo att springa/jogga/gå 42Km. Med rätt upplägg och genomförande kl
Man kan satsa på både längre, kortare, snabbare och mer uthålligt - det är lusten och glädjen som är det viktiga.
Vill man springa marathon så ska man givetvis göra det.
Camilla, du är redo att springa/jogga/gå 42Km. Med rätt upplägg och genomförande kl
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 22:13Camilla! Vilken resa! Du är grym!
Stort grattis till både viktras, alla avklarade mål och till att du befinner dig i "ditt livs form"Om jag vore du skulle jag absolut satsa på marathon nästa vår. Öka succesivt längden på långpasset, men jag skulle inte
Camilla! Vilken resa! Du är grym!
Stort grattis till både viktras, alla avklarade mål och till att du befinner dig i "ditt livs form"
Om jag vore du skulle jag absolut satsa på marathon nästa vår. Öka succesivt längden på långpasset, men jag skulle inte
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 07:46Bra poäng. För oss enkla motionärer råder det ju inget motsatsförhållande mellan satsningar på olika distanser. Ska man springa ett längre lopp än man tidigare gett sig på måste man förstås träna mot det, men för de allra flesta betyder det nog att man bl
Bra poäng. För oss enkla motionärer råder det ju inget motsatsförhållande mellan satsningar på olika distanser. Ska man springa ett längre lopp än man tidigare gett sig på måste man förstås träna mot det, men för de allra flesta betyder det nog att man bl
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:35Världsrekordhållarna på maraton har gjort bra tider på 1500m, så helt olika är nog inte de två distanserna.
Världsrekordhållarna på maraton har gjort bra tider på 1500m, så helt olika är nog inte de två distanserna.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:38Ge dig själv en rejäl klapp på axeln Camilla. Starkt starkt starkt jobbat (t+).
Det där med mållöshet känner jag igen. Det ger så otroligt mycket att ha ett mål med sin träning.
Det där med att träna upp sig till maran verkar vara individuellt men min
Ge dig själv en rejäl klapp på axeln Camilla. Starkt starkt starkt jobbat (t+).
Det där med mållöshet känner jag igen. Det ger så otroligt mycket att ha ett mål med sin träning.
Det där med att träna upp sig till maran verkar vara individuellt men min
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:48camilla, en halvmara innan mara är ett bra sätt att träna upp distansen - helt rätt som Tinky skriver, 3 timmars pass är viktiga inför en mara, jag hade det i mitt program.
Jag tränade i 3 månader enligt mara program ( mycket längd under vintern ingen löp
camilla, en halvmara innan mara är ett bra sätt att träna upp distansen - helt rätt som Tinky skriver, 3 timmars pass är viktiga inför en mara, jag hade det i mitt program.
Jag tränade i 3 månader enligt mara program ( mycket längd under vintern ingen löp
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:42Det här med att satsa på att bli snabbare på kortare distanser eller hela tiden sträva efter att springa längre är en intressant fråga. Jag vill ju såklart bli bättre på det jag gör, men frågan är vilken väg som leder dit. Jag blev ju snabbare på 5 och 10
Det här med att satsa på att bli snabbare på kortare distanser eller hela tiden sträva efter att springa längre är en intressant fråga. Jag vill ju såklart bli bättre på det jag gör, men frågan är vilken väg som leder dit. Jag blev ju snabbare på 5 och 10