Quote from Guest on 21 July 2011, 21:57Jag undrar helt enkelt om ni vet om det finns något samband mellan uppkomst av blånaglar och nagelsvamp och/eller användande av medel mot nagelsvamp?
(Jag menar självklart inte att alla som får blånaglar automatiskt misstänks för nagelsvamp men det kans
Jag undrar helt enkelt om ni vet om det finns något samband mellan uppkomst av blånaglar och nagelsvamp och/eller användande av medel mot nagelsvamp?
(Jag menar självklart inte att alla som får blånaglar automatiskt misstänks för nagelsvamp men det kans
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 22:07Har haft blånagel omväxlande höger vänster fot på "pektån" efter varje halvmara / lidingö /träningspass sista 3 åren som jag löpt.
Klipper bort den i omgångar på ca 14 dagar och låter det växa ut igen
kan ta en 3-6 månader att få de i ordning o då är det
Har haft blånagel omväxlande höger vänster fot på "pektån" efter varje halvmara / lidingö /träningspass sista 3 åren som jag löpt.
Klipper bort den i omgångar på ca 14 dagar och låter det växa ut igen
kan ta en 3-6 månader att få de i ordning o då är det
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 13:05Ni som har fått blånaglar, hur lång tid tar det för dem att lossna? Jag fick en blodblåsa under ena stortånageln efter ett långpass i våras men blåsan försvann efter ett tag och jag trodde först att allt var lugnt. Men sen dess har tånageln börjat uppföra
Ni som har fått blånaglar, hur lång tid tar det för dem att lossna? Jag fick en blodblåsa under ena stortånageln efter ett långpass i våras men blåsan försvann efter ett tag och jag trodde först att allt var lugnt. Men sen dess har tånageln börjat uppföra
Quote from Catharina Brattlin on 24 July 2011, 13:42Jag fördärvade min vänstra stortånagel på ett marathon i november ifjol, och den sitter så snällt fast fortfarande, trots att den nya underifrån är mer än halvvägs uppe. Ser riktigt kul ut utan tomterött nagellack på. 😀
Så, det är nog olika hur fort de
Jag fördärvade min vänstra stortånagel på ett marathon i november ifjol, och den sitter så snällt fast fortfarande, trots att den nya underifrån är mer än halvvägs uppe. Ser riktigt kul ut utan tomterött nagellack på. 😀
Så, det är nog olika hur fort de
Quote from Linnea Persson on 24 July 2011, 13:46Jg har haft nagelsvamp länge, dock aldrig blånaglar (kanske aldrig sprungit tillräckligt långt?). Som jag fattat det så behöver svampen komma in i nageln på nåt sätt vilket den oftast gör genom små skador vilket är vanligt bland blandannat löpare. En blån
Jg har haft nagelsvamp länge, dock aldrig blånaglar (kanske aldrig sprungit tillräckligt långt?). Som jag fattat det så behöver svampen komma in i nageln på nåt sätt vilket den oftast gör genom små skador vilket är vanligt bland blandannat löpare. En blån
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 14:20Tack för svaren, det känns ju betryggande! nageln är förvisso vitgul tjock och porös, men kan inte det bero på att den dött efter att den lossnat från nagelbandet? För övrigt är alla mina naglar mer eller mindre porösa och vitgula pga lurig odiagnostisera
Tack för svaren, det känns ju betryggande! nageln är förvisso vitgul tjock och porös, men kan inte det bero på att den dött efter att den lossnat från nagelbandet? För övrigt är alla mina naglar mer eller mindre porösa och vitgula pga lurig odiagnostisera
Quote from Linnea Persson on 24 July 2011, 14:27Har du sökt för dina naglar utan att kunna få besked om vad det är?
Har du sökt för dina naglar utan att kunna få besked om vad det är?
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 14:52Ja, två gånger. Första gången fick jag beskedet att det kanske var psoriasis. Andra gången att det absolut inte var psoriasis, men att de inte visste vad det var. Det är inte svamp iaf, det är uppkollat.
Edit: Men jag kunde ju ändå fått nagelsvamp efterå
Ja, två gånger. Första gången fick jag beskedet att det kanske var psoriasis. Andra gången att det absolut inte var psoriasis, men att de inte visste vad det var. Det är inte svamp iaf, det är uppkollat.
Edit: Men jag kunde ju ändå fått nagelsvamp efterå
Quote from Linnea Persson on 24 July 2011, 15:33Jobbigt att inte veta vad det är men då är det säkert inte svamp, min erfarenhet är att det tar ett tag innan svampen gör nageln porös, ibörjan blir den bara "ful" och bucklig och lite missfärgad men det är ju svårt att veta om nageln redan är "ful.
Jobbigt att inte veta vad det är men då är det säkert inte svamp, min erfarenhet är att det tar ett tag innan svampen gör nageln porös, ibörjan blir den bara "ful" och bucklig och lite missfärgad men det är ju svårt att veta om nageln redan är "ful.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 22:23Intressant att läsa allt detta. Har grymt problem men tre av mina tår och naglar. Värst efter att ha sprungit en halvmara i helgen. Har nagelsvamp, blånaglar, tappade naglar, blåsor uppe på tårna och hela vägen ner runt och ner under nageln. Tror den här
Intressant att läsa allt detta. Har grymt problem men tre av mina tår och naglar. Värst efter att ha sprungit en halvmara i helgen. Har nagelsvamp, blånaglar, tappade naglar, blåsor uppe på tårna och hela vägen ner runt och ner under nageln. Tror den här