Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSATS Running Club
You need to log in to create posts and topics.

Jag lyckades hitta en trevlig klass på SATS, men saknar helt information om deras upplägg.

Är det någon som vet hur upplägget för SATS Running Club är? Bedrivs träningen inne/ute? Vad tränar man?
Första passet är imorgon och det vore lite jobbigt om jag

Hej! Den enda informationen jag fann var på http://www.sats.se/traning/small-group-training/small-group-running/

Däremot! Om du bor i Stockholm så finns det ett gratis alternativ på Friskis & Svettis. Vanligt löpning är på tisdagar och torsdagar (i skans

Du har inte funderat på att höra av dig till Sats och fråga? 😉

Jag tror det är utomhus, jag har för mig att jag mött en sådan grupp ute på backträning någon gång.

Teresia tack för infon om Friskis 🙂
Tror att den klassen som jag hittade på SATS skall vara gratis om man har kort där...

Elin ska göra det, men tänkte kolla här först. Kanske var någon som redan var aktiv på dom passen 🙂

Om jag minns rätt körde Mikael Forsström tillsammans med dem där på backpasset. Du kan ju hoppas att han läser den här tråden. Fast jag tror ändå det hade gått fortare att helt enkelt ringa Sats. 😉

Å andra sidan, genom att fråga på Funbeat får fler reda på att det ens finns såna grupper 🙂

Det kanske inte löser ursprungsproblemet speciellt snabbt eller effektivt iofs, men det är informativt för alla andra 🙂

SATS hade ett pass som hette "Running Club" som de körde under förra vårterminen. De inledde inomhus (SATS Training for Runners) med olika övningar, "drills" (utvecklade tillsammans med Nike tror jag) och när vädret blev varmare övergick det i Running Clu

Ja, SATS Running Club börjar inomhus för att så småningom dra sig utomhus när inlandsisen dragit sig tillbaka. Jag körde det här förra året och tyckte att upplägget var bra. Inomhuspassen håller ett högt tempo med fokus på benstyrka och uthållighet.

Uto

Oj är det några center som redan har börjat med det? Har själv klassen running club och smallgroup running.

Tycker precis som någon tidigare sa att man bör komplettera med ett eller ett par andra löp tillfällen!

Hornstull har börjat/börjar imorgon.
Komplementslöpningen är nog inga problem från min sida men det verkade som ett väldigt roligt gruppass 🙂 Speciellt när man betalar så mycket för kortet så kan man ju försöka få lite nytta av det med (H)