Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSATS Running Club
You need to log in to create posts and topics.

Jag körde förra året på SATS Kocksgatan, nära Medborgarplatsen. Ledarna hade gått en kurs i Nikes "Training for Runners". Jag vill minnas att de också hade klasser på SATS Vallhallavägen. Det var kul träning och välbesökt så jag är inte förvånad om uppläg

Fick svar från personalen på Hornstull och det var ute imorgon. Så här räknar vi bort inlandsisen direkt 😉

Hur var passet?

Det var riktigt bra. Körde långintervaller, först lite uppvärmning och löpskolning sedan 2 set om 3x4min löpning med 1,5 min vila mellan intervallerna och 2,5 min mellan seten.

Upplägget är mer eller mindre intervaller och fartlek riktigt nyttigt om man

Teresia, eller om någon annan vet: behöver man alltså inte kort på Friskis för att springa med dem ute?

Nej de har (en väldigt långsträckt) kampanj med gratis träna ute för alla. Någon satsning på en friskare stad eller något sådant om jag minns rätt. I Stockholm that is.

Tack Elin. Det ska jag nog prova. Generöst. Sats running club verkar kosta 2 600 även om man har kort, om jag förstår det rätt? Eller kostar det 2 600 för dem som inte har kort...?

Jag har fattat som att det ingår om man har kort, precis som vilket annat gruppträningspass som helst.

Varje F&S förening bestämmer själva hur deras verksamhet ser ut och vad kort kostar etc. I Gävle finns det ett särskilt utekort man kan köpa om man bara vill köra utedelen. Annars ingår uteverksamheten i alla andra korttyper också. Vad jag vill ha sagt är

Jo det var lite därför som jag skrev att det var i Stockholm. 😉