Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelScott Speedster S20 Compact
You need to log in to create posts and topics.

Med ett compactvevparti blir det lätt ganska mycket växlande mellan stora och lilla klingan fram, och steget är ganska stort. Känns lite osmidigt.
Ett problem jag har haft är att det lätt blir så att jag kör på största klingan fram och största klingan bak

Det är ett perfekt val, vill du byta upp dig i framtiden så är den lättsåld. Bara fördelar med en Scott. Fördelarna med Compact är många om man är motionär, det finns fördelar om man är elit och proffs också, om det är onda backar, på Tdf i år körde major

Jag som trodde att compact hade något med ram och sittställning att göra men om jag förstår det hela rätt så har det med utvöxlingen att göra?

Detta cykelträsk... suger en bara längre å längre ner.... 😉

Försöker sätta mig in i allt som har med däck och

kul med lite nyanser, Valentin.

Speedster s20 är besläktad med scott cr1 som har en något komfortablare ramgeometri än t.ex. scott addict (bl.a. är styrröret något högre).
Här har du en videopresentation av cykeln: http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1378314769?bclid=1377934

ja compact i elitklungan är inte helt sällsynt även i sverige (här är det ju inte ens backigt). jag tror inte du behöver oroa dig för att studsa sönder sadeln pga för hög kadens....

Det är ju en ganska så billig cykel då hela ramen är av ALU så frågan är om man får det man betalar för eller om man får mindre än man betalr för då man kliver upp en nivå?

dvs... en cykel för drygt 13 000 kanske är mer cykel än en för 18 000...? Kan det

Man får det man betalar för. I stora, kända märken, betalar man för marknadsföring också. Men stora kända märken har även något att marknadsföra.

En cykel som kostar 18.000, 5.000 mer än 13.000-kronors-cykel, har mer än bara en ram som skiljer. Titta på

Jag håller på med sportfiske, ju fler grejer jag köper desto mindre och färre fiskar får jag 😉

I detta fall får jag en cykel som duger för mig till ett helt OK pris. Jag "behöver" idagsläget ingen suuuuper-cykel 🙂

Helt klart att den är helt ok. Ultegra och 105 komponenter ... den är ingen lågbudgetcykel (i vissas ögon, förstås, den har ju inte Campagnolo).

Jag hade varit helt nöjd med köpet.