Quote from Guest on 4 November 2010, 09:02I senaste numret av Runners World är det ett reportage om att springa i fjällen. Den upplevelsen är definitivt någonting som fler borde göra.
Med en ryggsäck innehållandes ombyte och förstärkningsplagg kan man ganska enkelt springa mellan fjällstugorna/f
I senaste numret av Runners World är det ett reportage om att springa i fjällen. Den upplevelsen är definitivt någonting som fler borde göra.
Med en ryggsäck innehållandes ombyte och förstärkningsplagg kan man ganska enkelt springa mellan fjällstugorna/f
Quote from Jonny Persson on 4 November 2010, 09:12Ja det är ett suveränt sätt att uppleva fjällen. Jag sprang från Saltoloukta ned till Kvikkjokk för tre år sen inklusive ett toppförsök på Skierfe.
Har skrivit en berättelse som ligger på http://sapiens.se/ där packlista finns samt lite tips om vad man b
Ja det är ett suveränt sätt att uppleva fjällen. Jag sprang från Saltoloukta ned till Kvikkjokk för tre år sen inklusive ett toppförsök på Skierfe.
Har skrivit en berättelse som ligger på http://sapiens.se/ där packlista finns samt lite tips om vad man b
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 09:18Jag vandrade med familjen i Jämtlandsfjällen fyra dagar i somras, helt fantastiskt härligt tyckte jag... (H:) Både att vara utomhus och röra på sig hela dagarna, landskapet/vyerna/utsikten och att umgås med familjen hela dagarna (numera har de flesta barn
Jag vandrade med familjen i Jämtlandsfjällen fyra dagar i somras, helt fantastiskt härligt tyckte jag... (H:) Både att vara utomhus och röra på sig hela dagarna, landskapet/vyerna/utsikten och att umgås med familjen hela dagarna (numera har de flesta barn
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 09:38Markus: Jag inser att du inte hittat Nivana ännu.
Ge fjällöpningen en ordentlig chans.
Markus: Jag inser att du inte hittat Nivana ännu.
Ge fjällöpningen en ordentlig chans.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 20:08Jag skulle definitivt kunna ge fjällöpning en chans.
Lätt packning, att snabb kunna förflytta sig över vidderna, att åstadkomma en massa träning i finast tänkbara miljö - inte dåligt.
Men Nirvana, nja.
Läste Mackans berättelse igen om fjällöpning och b
Jag skulle definitivt kunna ge fjällöpning en chans.
Lätt packning, att snabb kunna förflytta sig över vidderna, att åstadkomma en massa träning i finast tänkbara miljö - inte dåligt.
Men Nirvana, nja.
Läste Mackans berättelse igen om fjällöpning och b
Quote from Panama B on 4 November 2010, 20:14Det känns som man väljer bort friheten att tälta där man vill. Att ligga i en stuga med massa andra människor känns ok på vintern men inte ett kul alternativ på sommaren.
Det känns som man väljer bort friheten att tälta där man vill. Att ligga i en stuga med massa andra människor känns ok på vintern men inte ett kul alternativ på sommaren.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 20:20Kul att höra att du varit i Kvikkjokksfjällen "Mackan" ! Är själv född och uppvuxen i Årrenjarka just nedanför Kvikkjokk.
För mig så är "bästa" löpträningen i fjällterräng, helst obanat. Då får kroppen verkligen arbeta. Men som "tidigare" inföding så bl
Kul att höra att du varit i Kvikkjokksfjällen "Mackan" ! Är själv född och uppvuxen i Årrenjarka just nedanför Kvikkjokk.
För mig så är "bästa" löpträningen i fjällterräng, helst obanat. Då får kroppen verkligen arbeta. Men som "tidigare" inföding så bl
Quote from Jonny Persson on 4 November 2010, 20:21Men jag hade tält med mig. Bara att slå upp var man vill. Sov en natt i stuga för att få en chans att torka efter skyfall.
Men jag hade tält med mig. Bara att slå upp var man vill. Sov en natt i stuga för att få en chans att torka efter skyfall.
Quote from Jonny Persson on 4 November 2010, 20:22Roger: Med släkten i Jokkmokks kommun så är Kvikkjokksfjällen mina "hemmafjäll". 🙂
Roger: Med släkten i Jokkmokks kommun så är Kvikkjokksfjällen mina "hemmafjäll". 🙂
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 20:27Fjällöpning är en enastående upplevelse.
Har gjort följande sträckor:
- Grövelsjön - Vålådalen 5 dagar 195 km
- Kvikkjokk- Nikkaluokta 5 dagar
- Jotunheimen 3 dagar
- Vålådalen-Anaris-Helags-Sylarna-Gåsen-Vålådalen 5 dagar
Fjällöpning är en enastående upplevelse.
Har gjort följande sträckor:
- Grövelsjön - Vålådalen 5 dagar 195 km
- Kvikkjokk- Nikkaluokta 5 dagar
- Jotunheimen 3 dagar
- Vålådalen-Anaris-Helags-Sylarna-Gåsen-Vålådalen 5 dagar