Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSenaste RW, fjällöpning
You need to log in to create posts and topics.

Man kan ju trots allt göra vandring rätt jobbig också - 25 kg på ryggen och 15-20 km om dagen..

Tackar för alla förslag på rundor. Kommer nog att springar Vertex den 13 aug tror jag att det var. Ska prova springa i sälen i höst när vi har kickoff med jobbet. Har nära till Vemdalen (nära och nära 20mil) så där kommer jag förmodligen köra några pass i

Johan:
Ser att du tänker springa i Vemdalen. Tänk på att Vemdalsfjällen är betydligt svårare att springa i än t.ex. Sälenfjällen eller Jämtlandsfjällen pga att det är mycket stenigare. Jag har själv stuga i Vemdalsskalet och det är ganska svårt att kunna

Angående förra inlägget om svårsprungen terräng.

Sitter just nu i fjällstugan vid Mittådalen (vilket är nästgårds med Helags). Jag har bara hunnit med två utflykter de dagar jag varit uppe, men kutade då ett kortare pass ovan trädgränsen och klockade sex

Det är då man får börja mummla mantrat "run if you can, walk if you have to, crawl if you must, just never give up..."! 😉

Tack Lars-Åke för tipset. Inte så kul där det är stenigt.

Efter en snabb genomläsning så tror jag ändå inte att någon nämnt det... om man springer utan tält och med lätt packning, så ska man vara säker på att vädret håller! Även i sydliga fjällområden som Jämtlandstriangeln kan vädret bli riktigt jäkla dåligt, v

Erik. Vi råkade ut för busväder 2007. Men, med fina fiskensaker i ryggsäcken så hanteras en sådan situation galant. Busväder SKA man räkna med.

Det som jag i alla fall hade med mig var, förutom långa vintertights och en Windstopperjacka (som jag hade på

Förberedd ska man vara på elände så därför hade jag även med mig kastspö och drag när jag sprang. Det är bra att kunna fixa sin egen mat! 🙂

Jag tycker helt klart att man bör prova fjällöpning, det är riktigt häftigt!

Kan också rekommendera BAMM (www.bamm.nu), sprang det nu i höstas, blev enormt biten och är redan anmäld till 2011-års upplaga av BAMM :)!

Så jag kan helt klart rekommendera a