Quote from Guest on 3 August 2009, 13:20Efter mitt 24timmarslopp har jag drabbats av senskideinflammation/senknarr i vänster fot. Det började som en knöl/kula som sedan dagen efter loppet blev till en jättesvullnad. Nu, 1 vecka senare har det mesta av svullnaden gått ner men det gör fortfarande
Efter mitt 24timmarslopp har jag drabbats av senskideinflammation/senknarr i vänster fot. Det började som en knöl/kula som sedan dagen efter loppet blev till en jättesvullnad. Nu, 1 vecka senare har det mesta av svullnaden gått ner men det gör fortfarande
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 13:30Kan du precisera var skadan sitter?
Kan du precisera var skadan sitter?
Quote from Christer Heinbäck on 3 August 2009, 14:58Den lilla knölen sitter ca 5 cm snett ovanför den yttre fotknölen. mot framsidan av benet. Svårt att förklara.
Den lilla knölen sitter ca 5 cm snett ovanför den yttre fotknölen. mot framsidan av benet. Svårt att förklara.
Quote from Christer Heinbäck on 3 August 2009, 15:07BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=0a7b3deb105546a19fed5080a10a762e.jpg&Size=
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=0a7b3deb105546a19fed5080a10a762e.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 15:30Jag hade senknarr på det stället förra sommaren. Uppkom vid en långcykling som jag borde avbrutit. Tror det var senan tillhörande Tibialis Anterior som var överansträngd.
Det tog nästan 3 veckor innan jag kunde återuppta träningen. Gjorde något försök in
Jag hade senknarr på det stället förra sommaren. Uppkom vid en långcykling som jag borde avbrutit. Tror det var senan tillhörande Tibialis Anterior som var överansträngd.
Det tog nästan 3 veckor innan jag kunde återuppta träningen. Gjorde något försök in
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 16:23Jag har svårt att rakt av rekommendera cykling; min skada uppkom ju just av cykling. Du får nog pröva hur det känns för dig. Träna inte om det smärtar det minsta.
Jag fick själv rådet att gipsa foten för att inte riskera något. Detta på fullaste allvar a
Jag har svårt att rakt av rekommendera cykling; min skada uppkom ju just av cykling. Du får nog pröva hur det känns för dig. Träna inte om det smärtar det minsta.
Jag fick själv rådet att gipsa foten för att inte riskera något. Detta på fullaste allvar a
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 16:42Kom inte skadan av en felinställd sittställning eller fel utförd träning?
Kom inte skadan av en felinställd sittställning eller fel utförd träning?
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 16:47Är det mig du frågar David så är svaret ja. Sandras skada uppkom efter 24h-löpning och det är den som den här tråden gäller.
Är det mig du frågar David så är svaret ja. Sandras skada uppkom efter 24h-löpning och det är den som den här tråden gäller.
Quote from Christer Heinbäck on 3 August 2009, 17:31Ok, jag fortsätter vila foten. 🙁 Får väl träna överkropp, paddla eller nåt.
Vill inte riskera att bli långtidssjuk. Har Berlin Marathon i sikte i september.
Så man ska alltså avlasta o inte böja såpass att det skulle va läge att gipsa?
Var till läkar
Ok, jag fortsätter vila foten. 🙁 Får väl träna överkropp, paddla eller nåt.
Vill inte riskera att bli långtidssjuk. Har Berlin Marathon i sikte i september.
Så man ska alltså avlasta o inte böja såpass att det skulle va läge att gipsa?
Var till läkar
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 19:20Jag var aldrig till farbror doktorn och känner inte till sånt där. Men din skada är kanske värre än den jag hade; har inget minne av att jag hade någon svullnad, bara knarr och ömhet.
Nu hoppas jag att du får fler svar i den här tråden. Jag är ingen expe
Jag var aldrig till farbror doktorn och känner inte till sånt där. Men din skada är kanske värre än den jag hade; har inget minne av att jag hade någon svullnad, bara knarr och ömhet.
Nu hoppas jag att du får fler svar i den här tråden. Jag är ingen expe