Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSenskideinflammation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag hoppas också på fler svar.

Jag var iväg till VC och de röntagade och konstaterade att inget var brutet.

Det knarrar lite till o från och så värker det så in i &%¤&% ibland, även om jag är stilla.
Ringde VC idag igen o tänkte fråga varför de inte

En annan sak; är det något man kan göra för att det ska bli bättre?
Massage?
Linement?
Lindad?
Kyla?
Värme?

Sandra, jag gogglade lite och hittade en länk till FB från i februari ifjol, där Du verkade ha samma bekymmer?

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=170213

Vad fick Du för behandling den gången?

Sen fick Du väl lite tips på alternativ trä

Jag har faktiskt inte tänkt på att det kan vara samma. Den gången satt det mitt på benet och gjorde ont som om kniven satt i på en punkt. Den här gången värker det mer o sitter på ena sidan. O svullnaden som varit var inte då.
Det kan kanske va samma, fa

Vassego! 🙂

Hoppas Du kommer till rätta med problemet. Vad jag kunde läsa mig till var kortisonspruta alternativt heparininjektioner (gör blodet tunnare=bättre blodflöde till senan=bättre läkning?) en del av behandlingen.

En naprapat kan kanske hjälpa

Hade liknande problem efter marschveckor under värnplikten. Som regementsläkaren förklarade med:

-Du har skavsår på senan (samma ställe som du visar på bilden)

Gjorde ont när jag gick och hade foten i ändlägena.

Fick ordinationen att ha löstknutna jogg

Jag fick exakt samma problem efter stockholm marathon (31:a maj) och svullnaden gick ner på ett par veckor. Jag vilade en vecka och sen varvade jag löpning med cykling. Har inte haft några problem/ont sen dess men har fortfarande faktiskt en liten knöl kv

Jag provsprang en liten bit i lördags och det gör fortfarande ont i benet. Men det gjorde inte mer ont efter än under "turen". Men jag antar att man inte ska springa alls om det gör ont?

Knölen på benet är stor som yttre fotknölen. Det värker tidvis i fo

EDIT: hamnade visst i fel tråd!

När jag fick det i handleden gipsade läkaren mig och så hade jag gips i ett par veckor.