Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelShimano / Sram / Campagnolo
You need to log in to create posts and topics.

Om man gillar att cykla och inte meka samt leta prylar är Shimano helt överlägset vad gäller tillgänglighet. Finns att få tag på överallt, också värt en tanke mitt i allt "tekniktjafs". Prylarnas funktion är mkt lika, det blrt lite som att jämföra öl-sort

Så skulle jag aldrig resonera om öl!!!!

Edit: alltså köpa det som finns i närheten. Nä jag undersöker noga först och köper det som jag tror faller mig i smaken.

P. Mycket intressanta synpunkter. Tack för ett sakligt inlägg. Det är glädjande att se att det kan finnas riktiga argument för Campa. Jag upplever faktiskt bristen på sakliga resonemang kring Campa komponenter som en stor brist. Hur är det med SRAM förres

Tack för alla tips och erfarenheter. Jag kör idag med S. Ultegra prylar... och de funkar väl bra. Men jag var tvungen att köpa nya brom/växel handtag för det ena gick sönder. Så jag köpte S. 105. Möjligt att de är tyngre men inget som jag känner av. Därem

Jag kör en italienskt bil (Fiat) nu efter att ha kört en japansk bil i 10 år, undrar vem som skramlar mest! och hur fort kan jag byta tillbaka.

Det är lite intressant och roande att Alfa-Romeo ägare försvarar sina bilar med samma iver och nervösa darr på rösten som cyklister med Campa..

P . skrev:
> Jag som har små händer når lättare fram till endast växelreglaget bakom
> bromsreglaget och med lätthet fram till ”musörat” med tummen.
> Inte som till Shimanon där jag även måste nå fram till broms-/växelreglaget.
> Således är campa mer er

Hej Håkan.

"Eftersom dina fingrar enbart når fram till växelreglaget och inte till bromshandtaget undrar jag hur gör du när du bromsar?"

Det var inte det jag skrev. Jag skrev att det var lättare för mig med små händer att nå fram till endast växelregla

Hej Håkan.

"QS har dessutom både berömts och kritiserats för att den göer framväxlingen mer Shimano-lik. På Record/Chorus finns det dessutom inte QS (ännu)."

Jag kanske har missat någott men som det ser ut så finns det för Record/Chorus också.

http://w

Trevligt Jonas att du varit på forumet i mer än två års tid och har aldrig läst några argument för Campagnolo............

Jag vill ha Campagnolo Red label så att det blir än mer distinkt med växlingarna.
Så då har man ergopower10 i minst tio år till om