Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 21:15Det framgår inte riktigt exakt vad du gjort. Har du bytt ut Tiagra 46xx seriens fram och bakväxel mot 105 57xx serien utan att byta STI reglage som är kompatibla med 57xx serien? Eller har du uppgraderat till 105 från gamla 56xx serien som kan vara kompat
Det framgår inte riktigt exakt vad du gjort. Har du bytt ut Tiagra 46xx seriens fram och bakväxel mot 105 57xx serien utan att byta STI reglage som är kompatibla med 57xx serien? Eller har du uppgraderat till 105 från gamla 56xx serien som kan vara kompat
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 23:134600-seriens drivlina är kompatibel med Shimanos 10-delade reglage som förflyttar bakväxelns parallellogram lika mycket då alla 10-delade kassetter har samma delning... Sen finns det faktiskt en tidigare 105 serie som var 9-delad, då funkar det inte bra..
4600-seriens drivlina är kompatibel med Shimanos 10-delade reglage som förflyttar bakväxelns parallellogram lika mycket då alla 10-delade kassetter har samma delning... Sen finns det faktiskt en tidigare 105 serie som var 9-delad, då funkar det inte bra..
Quote from Mattias Johansson on 10 March 2013, 09:36Daniel - Var ute och trampade i fredags och tänkte på diskussionen om kärvande växelvajrar. Reflekterade att på min vintercykel är bakre växelvajer dragen på övre ramrör och inte som på racern det undre. Bör därför vara mer skyddad mot skit.
Är din dragen
Daniel - Var ute och trampade i fredags och tänkte på diskussionen om kärvande växelvajrar. Reflekterade att på min vintercykel är bakre växelvajer dragen på övre ramrör och inte som på racern det undre. Bör därför vara mer skyddad mot skit.
Är din dragen
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 19:13Så är det i mitt fall (racer och cx), det är de utsatta höljena nertill som kan orsaka problem.
Så är det i mitt fall (racer och cx), det är de utsatta höljena nertill som kan orsaka problem.
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 07:19Byt vajrar och höljen så behöver du inte funder mer på dem iallafall. De är ingen stor kostnad och alltid trevligt med fräscha grejer.
Byt vajrar och höljen så behöver du inte funder mer på dem iallafall. De är ingen stor kostnad och alltid trevligt med fräscha grejer.
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 20:06Har inte jättestor erfarenhet kring olika grupper men på min nästa bike väljer jag definitivt inte 105 växlar iallafall. Har bara haft problem med växlarna sedan start. Vore det inte för att jag på nåt (hemligt) vis tycks ha blivit förälskad i cykeln skul
Har inte jättestor erfarenhet kring olika grupper men på min nästa bike väljer jag definitivt inte 105 växlar iallafall. Har bara haft problem med växlarna sedan start. Vore det inte för att jag på nåt (hemligt) vis tycks ha blivit förälskad i cykeln skul
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 20:23Tror inte det är gruppens fel att du fått sånt elände, däremot kanske du skulle ta och rikta din ilska mot de som "servat" cykeln..
Tror inte det är gruppens fel att du fått sånt elände, däremot kanske du skulle ta och rikta din ilska mot de som "servat" cykeln..
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 21:26Har kört snart 10.000km med min hoj som har 105 växlar. Haft den inlämnad för justering en gång i våras. Känns som helt NY cykel. Växlarna har aldrig krånglat utan fungerat klockrent. Således... 105 do NOT sux 😉
Har kört snart 10.000km med min hoj som har 105 växlar. Haft den inlämnad för justering en gång i våras. Känns som helt NY cykel. Växlarna har aldrig krånglat utan fungerat klockrent. Således... 105 do NOT sux 😉
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 22:28Hej Per. Ledsen om du tycker att jag missriktar min ilska och beter mej orättvist gentemot "gruppen".
(Du kan aldrig ana hur jag annars riktar min ilska).
Men det hela blir aningen krångligt för min del då jag blev less på min sk "gratisservice" och bland
Hej Per. Ledsen om du tycker att jag missriktar min ilska och beter mej orättvist gentemot "gruppen".
(Du kan aldrig ana hur jag annars riktar min ilska).
Men det hela blir aningen krångligt för min del då jag blev less på min sk "gratisservice" och bland
Quote from Funbeat user on 3 August 2014, 09:01Att vajern går av efter 500 mil låter anmärkningsvärt. Kanske har du ett vajerhölje som är skadat eller feldraget så att vajern inte löper så lätt som den borde. Innan vajern gick av torde den ha fransat upp sig. Det kommer leda till dålig växlingsfunktio
Att vajern går av efter 500 mil låter anmärkningsvärt. Kanske har du ett vajerhölje som är skadat eller feldraget så att vajern inte löper så lätt som den borde. Innan vajern gick av torde den ha fransat upp sig. Det kommer leda till dålig växlingsfunktio