Quote from Guest on 4 August 2010, 10:40Jag läste för ett tag sedan en tråd i detta ämne men kan inte hitta den igen. Det fanns bl a en länk till en jämförelsesida där dom olika fabrikaten stod uppradade bredvid varandra i gruppordning som var väldigt bra.
Någon som kan informera en nybörjare?
Jag läste för ett tag sedan en tråd i detta ämne men kan inte hitta den igen. Det fanns bl a en länk till en jämförelsesida där dom olika fabrikaten stod uppradade bredvid varandra i gruppordning som var väldigt bra.
Någon som kan informera en nybörjare?
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:50Först kommer Campagnolo och sedan ShimaNO.
Campagnolo har fler växlar och reservdelar om något händer.
Först kommer Campagnolo och sedan ShimaNO.
Campagnolo har fler växlar och reservdelar om något händer.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:58Görgen, kan det vara den här sidan du tänker på?
http://www.cykla.se/artiklar.asp?id=66
Görgen, kan det vara den här sidan du tänker på?
http://www.cykla.se/artiklar.asp?id=66
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 11:03Campa käns mer genuint. Mer tradition. Snyggare. Jag vet inte hur det är med priser och hur campa vs shimano är tekniskt sett.
Men: Once you go campa you never go back
Campa käns mer genuint. Mer tradition. Snyggare. Jag vet inte hur det är med priser och hur campa vs shimano är tekniskt sett.
Men: Once you go campa you never go back
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 11:16Per S: Perfekt! Den sidan har jag också letat efter. 🙂
Per S: Perfekt! Den sidan har jag också letat efter. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 11:16Är verkligen inte kunnig inom detta. Men har hört flera säga att man får bättre komponenter för samma pengar om man köper SRAM än om man köper Campa eller Shimano. Vad säger expertpanelen om det påståendet?
Är verkligen inte kunnig inom detta. Men har hört flera säga att man får bättre komponenter för samma pengar om man köper SRAM än om man köper Campa eller Shimano. Vad säger expertpanelen om det påståendet?
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 11:26Jag kör fortfarande med Campaprylar från före sekelskiftet på vinterhojen och de fungerar utmärkt.
SRAM har inte varit med i matchen så länge och ShimaNO skramlar vidare.
Snart kommer SRAM och ShimaNO med elvadelat. Frågan är bara hur länge det är till s
Jag kör fortfarande med Campaprylar från före sekelskiftet på vinterhojen och de fungerar utmärkt.
SRAM har inte varit med i matchen så länge och ShimaNO skramlar vidare.
Snart kommer SRAM och ShimaNO med elvadelat. Frågan är bara hur länge det är till s
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 12:41Mina personliga åsikter och erfarenheter.
Campa gör utan tvekan de snyggaste komponenterna. Ligger lite högre i pris än Shimano. Shimano däremot tycker jag är ett snäpp vassare rent funktionsmässigt, samt har ofta smartare lösningar rent tekniskt. Måste
Mina personliga åsikter och erfarenheter.
Campa gör utan tvekan de snyggaste komponenterna. Ligger lite högre i pris än Shimano. Shimano däremot tycker jag är ett snäpp vassare rent funktionsmässigt, samt har ofta smartare lösningar rent tekniskt. Måste
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 12:49Hur många på det här forumet har behov av 11-delat?
Hur många på det här forumet har behov av 11-delat?
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 13:20"Campagonolo sliter man in och ShimaNO sliter man ut".
"Campagonolo sliter man in och ShimaNO sliter man ut".