Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 13:21Tja, jag vet en i alla fall som inte behöver elva-delat.
Tja, jag vet en i alla fall som inte behöver elva-delat.
Quote from ellen olsson on 4 August 2010, 13:58Sram är klar tvåa efter Campa. Mina erfarenheter är att Shimano håller sämre och är klart sämre ur ergonomisk synvinkel.
Sram är klar tvåa efter Campa. Mina erfarenheter är att Shimano håller sämre och är klart sämre ur ergonomisk synvinkel.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 14:14Saab eller Volvo? Nikon eller Canon? Windows eller MacOSX?
Tycke och smak, knappast någon större skillnad i prestanda för amatörer. Själv tycker jag ergonomin är betydligt bättre på mina Shimano-reglage än på de Kvackagnolo-handtag jag känt på men efter
Saab eller Volvo? Nikon eller Canon? Windows eller MacOSX?
Tycke och smak, knappast någon större skillnad i prestanda för amatörer. Själv tycker jag ergonomin är betydligt bättre på mina Shimano-reglage än på de Kvackagnolo-handtag jag känt på men efter
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 14:17Finessen med många växlar är ju att alltid ha optimal utväxling, oavsett terrängen. Så alla har åtminstone nytta av det. Sedan att gamla tävlingscyklister brukar ha ett vridmoment som heter duga i påkarna, och som gör att en enpetare är fullt tillräckligt
Finessen med många växlar är ju att alltid ha optimal utväxling, oavsett terrängen. Så alla har åtminstone nytta av det. Sedan att gamla tävlingscyklister brukar ha ett vridmoment som heter duga i påkarna, och som gör att en enpetare är fullt tillräckligt
Quote from ellen olsson on 4 August 2010, 14:35Shimano har blivit störst för att de vräkt komponenter över cykeltillverkarna till låga priser.
Shimano har blivit störst för att de vräkt komponenter över cykeltillverkarna till låga priser.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 14:47Låga priser är ju inte nåt särskilt svagt argument.
Själv har jag bara kört Shimano (Ultegra, 105, Tiagra) och tycker det skulle vara intressant att testa andra varianter. Men det är ju lite dyrt att byta bara på kul.
Låga priser är ju inte nåt särskilt svagt argument.
Själv har jag bara kört Shimano (Ultegra, 105, Tiagra) och tycker det skulle vara intressant att testa andra varianter. Men det är ju lite dyrt att byta bara på kul.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 15:52Klart är att ShimaNO är störst och säljer mest.
Kvalitetsprodukter håller längre och behöver inte bytas. Då minskar omsättningen.
Det skumma är att många byter från ShimaNO till SRAM eller Campagnolo men få byter till ShimaNO.Skönt att några trivs med S
Klart är att ShimaNO är störst och säljer mest.
Kvalitetsprodukter håller längre och behöver inte bytas. Då minskar omsättningen.
Det skumma är att många byter från ShimaNO till SRAM eller Campagnolo men få byter till ShimaNO.
Skönt att några trivs med S
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 18:43Per S: Tackar det var precis den sidan.
Åker iväg och köper cykel på annons i blocket i morgon så jag ville kolla lite o jämföra.
Per S: Tackar det var precis den sidan.
Åker iväg och köper cykel på annons i blocket i morgon så jag ville kolla lite o jämföra.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 21:16Inget att tacka för, Det är bara roligt att kunna hjälpa till.
Lycka till med Cykelköpet.
Inget att tacka för, Det är bara roligt att kunna hjälpa till.
Lycka till med Cykelköpet.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 23:45Jag hade Shimano 105 på min förra cykel, som var ett arvegods, och det fungerade mycket väl under de 5-6 säsongerna det användes på den (jag har inte heller hört av kompisen som köpte cykeln att det skulle vara några problem med komponenterna).
Sedan i vå
Jag hade Shimano 105 på min förra cykel, som var ett arvegods, och det fungerade mycket väl under de 5-6 säsongerna det användes på den (jag har inte heller hört av kompisen som köpte cykeln att det skulle vara några problem med komponenterna).
Sedan i vå