Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 06:00Kompatibla? Pröva då att byta växlar eller handtag.
Sedan är det styrets utformning och handtagens placering som ställer till det för många.
Kompatibla? Pröva då att byta växlar eller handtag.
Sedan är det styrets utformning och handtagens placering som ställer till det för många.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 10:15Apropå kompatibilitet:
Jag har Veloce reglage och 105 framväxel (och vevparti). Funkar.(Inget jag själv hittat på, det satt på cykeln när jag köpte den begagnad.)
Apropå kompatibilitet:
Jag har Veloce reglage och 105 framväxel (och vevparti). Funkar.
(Inget jag själv hittat på, det satt på cykeln när jag köpte den begagnad.)
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 10:21Det jag tänkte på är att om tex kedjan eller något annat pajjar är det bara att gå in i närmaste cykelaffär och köpa shimano-utrustning om det är så att de inte har sram. Du kan tex utan problem välja shimanos kassett om du vill och sätta på en sram-speca
Det jag tänkte på är att om tex kedjan eller något annat pajjar är det bara att gå in i närmaste cykelaffär och köpa shimano-utrustning om det är så att de inte har sram. Du kan tex utan problem välja shimanos kassett om du vill och sätta på en sram-speca
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 10:24Jag vinglar runt på en gammal fransk 70-talsräser (Mercier) med Simplex-komponenter. Vad är det? Är det dåliga grejor?
Jag vinglar runt på en gammal fransk 70-talsräser (Mercier) med Simplex-komponenter. Vad är det? Är det dåliga grejor?
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 10:58Jag hämtar en ny Mavic M 10 kedja i källaren vid behov. De kostade 150 :-/st för ett tag sedan.
Kassetter köps när det är billigt.
Det är trots allt förbrukningsvaror, även om kassetter håller länge med lite omsorg.
Jag hämtar en ny Mavic M 10 kedja i källaren vid behov. De kostade 150 :-/st för ett tag sedan.
Kassetter köps när det är billigt.
Det är trots allt förbrukningsvaror, även om kassetter håller länge med lite omsorg.
Quote from ellen olsson on 5 August 2010, 11:37+1 på David även om jag f.n. kör med Connex- och KMC-kedjor.
+1 på David även om jag f.n. kör med Connex- och KMC-kedjor.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:19Jag säger inte att det ena eller andra är bättre eller sämre. Jag gav bara min reflektion på mina upplevelser. Det som egentligen skiljer mellan Campa, Shimano och Sram är snarare upplevelsen och vad man gillar. Och inte det att kvaliteten skiljer så fruk
Jag säger inte att det ena eller andra är bättre eller sämre. Jag gav bara min reflektion på mina upplevelser. Det som egentligen skiljer mellan Campa, Shimano och Sram är snarare upplevelsen och vad man gillar. Och inte det att kvaliteten skiljer så fruk
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:43Jag har ShimaNOflaskor. De fungerar tillfredställande
Jag har ShimaNOflaskor. De fungerar tillfredställande
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:46apropå kompatibilitet mellan märken.
förutom ren monteringspassning är det väl bara kassett och växelväljare som måste lira ihop. campa har ett avstånd mellan kransarna och shimano/SRAM har en annan. lägena på växeln bestäms av hur mycket vajern är spänd,
apropå kompatibilitet mellan märken.
förutom ren monteringspassning är det väl bara kassett och växelväljare som måste lira ihop. campa har ett avstånd mellan kransarna och shimano/SRAM har en annan. lägena på växeln bestäms av hur mycket vajern är spänd,
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:48Geometrin i växeln påverkar också.
Geometrin i växeln påverkar också.