Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 15:10Har Tiagra/Deore på en hybrid som gått en bra bit över 1000 mil med minimal skötsel o service. Har inte märkt några problem alls. När är Tiagra bra nog, och när är Ultegra värt några tusen mer?
Har Tiagra/Deore på en hybrid som gått en bra bit över 1000 mil med minimal skötsel o service. Har inte märkt några problem alls. När är Tiagra bra nog, och när är Ultegra värt några tusen mer?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 15:13Om du har råd, ta den med 105/Ultegra. Har du inte råd, jämför ergonomin och ta dig sedan råd till den som är skönast.
Jag har 105/Ultegra på min racer och Tiagra på min fulhoj. Förutom att jag tycker att 105-handtagen är bekvämare att hålla i är de ocks
Om du har råd, ta den med 105/Ultegra. Har du inte råd, jämför ergonomin och ta dig sedan råd till den som är skönast.
Jag har 105/Ultegra på min racer och Tiagra på min fulhoj. Förutom att jag tycker att 105-handtagen är bekvämare att hålla i är de ocks
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 15:19Jag tröttnade på Tiagra efter 50mil på min första cykel.
Det är svårt att ligga i klunga i 40-50km/h om inte växlarna är tillräckligt bra. Tiagran är inte snabb och distinkt nog när man växlar.
Jag tröttnade på Tiagra efter 50mil på min första cykel.
Det är svårt att ligga i klunga i 40-50km/h om inte växlarna är tillräckligt bra. Tiagran är inte snabb och distinkt nog när man växlar.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 15:24Cyklar du så fort borde du vetat det
Cyklar du så fort borde du vetat det
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 14:50Malin: Blev det någon cykel? Skulle vara lite intressant och veta hur du tänkte i ditt val. Själv har jag kollat runt lite idag. Kom hem utan cykel men med beslutsångest. Står och väljer mellan Scott Contessa med Shimano 105/Ultegra eller en billigare Tre
Malin: Blev det någon cykel? Skulle vara lite intressant och veta hur du tänkte i ditt val. Själv har jag kollat runt lite idag. Kom hem utan cykel men med beslutsångest. Står och väljer mellan Scott Contessa med Shimano 105/Ultegra eller en billigare Tre
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 20:40Vi hämtade denna idag.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=95da030a55754941bd45654fc30eed85.jpg&Size=
Den är roligare än ShimaNO
Vi hämtade denna idag.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=95da030a55754941bd45654fc30eed85.jpg&Size=
Den är roligare än ShimaNO
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 21:07David. den var läcker.
Vad är det för växlar på den?
shimano eller tiagra?
David. den var läcker.
Vad är det för växlar på den?
shimano eller tiagra?
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 21:17Sexväxlar.
Sexväxlar.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 21:31Ett ärligt svar. ge fullständigt fasen i vilket växlelsystem du ska ha.
Skit i ramhöjd o trampor.mm.Hitta en cykel som du når fram till styret på utan att få värk i axlar/rygg. mm.
Resten kommer med övning, mao, man köper bättre nästa gång.
Ett ärligt svar. ge fullständigt fasen i vilket växlelsystem du ska ha.
Skit i ramhöjd o trampor.mm.
Hitta en cykel som du når fram till styret på utan att få värk i axlar/rygg. mm.
Resten kommer med övning, mao, man köper bättre nästa gång.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 10:47Evelina; Det blev en Scott Contessa Speedster 15 :-), grymt nöjd med den och det är värt dom pengarna!
Se det som en investering 😉
Evelina; Det blev en Scott Contessa Speedster 15 :-), grymt nöjd med den och det är värt dom pengarna!
Se det som en investering 😉