Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelShimano Tiagra?
You need to log in to create posts and topics.

Har Tiagra/Deore på en hybrid som gått en bra bit över 1000 mil med minimal skötsel o service. Har inte märkt några problem alls. När är Tiagra bra nog, och när är Ultegra värt några tusen mer?

Om du har råd, ta den med 105/Ultegra. Har du inte råd, jämför ergonomin och ta dig sedan råd till den som är skönast.

Jag har 105/Ultegra på min racer och Tiagra på min fulhoj. Förutom att jag tycker att 105-handtagen är bekvämare att hålla i är de ocks

Jag tröttnade på Tiagra efter 50mil på min första cykel.
Det är svårt att ligga i klunga i 40-50km/h om inte växlarna är tillräckligt bra. Tiagran är inte snabb och distinkt nog när man växlar.

Cyklar du så fort borde du vetat det

Malin: Blev det någon cykel? Skulle vara lite intressant och veta hur du tänkte i ditt val. Själv har jag kollat runt lite idag. Kom hem utan cykel men med beslutsångest. Står och väljer mellan Scott Contessa med Shimano 105/Ultegra eller en billigare Tre

Vi hämtade denna idag.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=95da030a55754941bd45654fc30eed85.jpg&Size=
Den är roligare än ShimaNO

David. den var läcker.

Vad är det för växlar på den?
shimano eller tiagra?

Sexväxlar.

Ett ärligt svar. ge fullständigt fasen i vilket växlelsystem du ska ha.
Skit i ramhöjd o trampor.mm.

Hitta en cykel som du når fram till styret på utan att få värk i axlar/rygg. mm.

Resten kommer med övning, mao, man köper bättre nästa gång.

Evelina; Det blev en Scott Contessa Speedster 15 :-), grymt nöjd med den och det är värt dom pengarna!
Se det som en investering 😉