Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 12:31Grattis -grattis, nydlig sykkel. Bra du valgte 105 i steden for Tiagra. den er ikke presis nok efter en stund.
Grattis -grattis, nydlig sykkel. Bra du valgte 105 i steden for Tiagra. den er ikke presis nok efter en stund.
Quote from Bengt Askerfelt on 6 September 2010, 09:27Grattis till ny cykel 🙂
Och för att försvara Tiagra, det funkar det också, så det så! 😉
Grattis till ny cykel 🙂
Och för att försvara Tiagra, det funkar det också, så det så! 😉
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 09:39Tiagra är ok. Men gruppen har något som arbetar emot den. Många gånger har cyklar Tiagra grupper med 3 drev framme. Då sliter Tiagra. Men jag misstänker att 3 drev fram är helt enkelt inte så kul med diverse andra grupper heller.
Men med dubbla drev fram
Tiagra är ok. Men gruppen har något som arbetar emot den. Många gånger har cyklar Tiagra grupper med 3 drev framme. Då sliter Tiagra. Men jag misstänker att 3 drev fram är helt enkelt inte så kul med diverse andra grupper heller.
Men med dubbla drev fram
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 20:51Jag har kört 200 mil med min Fondriest med Tiagra. Det är min första racercykel och jag har varit jättenöjd, aldrig haft några problem med växlarna förutom att den är lite hård fram men för mig är det inga problem och jag använder sällan den lilla klingan
Jag har kört 200 mil med min Fondriest med Tiagra. Det är min första racercykel och jag har varit jättenöjd, aldrig haft några problem med växlarna förutom att den är lite hård fram men för mig är det inga problem och jag använder sällan den lilla klingan
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 22:39200 mil??, jag har kjørt 150 000 km. med Dura-Ace, og de funker like fint som nye.
200 mil/3 måneders bruk er litt kort tid og å gi (t+)
200 mil??, jag har kjørt 150 000 km. med Dura-Ace, og de funker like fint som nye.
200 mil/3 måneders bruk er litt kort tid og å gi (t+)
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 00:16Som sagt, det är min första racer. Det tog mig 6 månader att köra 200 mil och det kändes lagom för mig. Det enda jag har behövt göra med växlarna var att spänna bakvajern lite efter att cykeln stått stilla under vintern.
Hade gärna sett att min nästa hoj
Som sagt, det är min första racer. Det tog mig 6 månader att köra 200 mil och det kändes lagom för mig. Det enda jag har behövt göra med växlarna var att spänna bakvajern lite efter att cykeln stått stilla under vintern.
Hade gärna sett att min nästa hoj
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 11:09Alla moderna grupper håller minst 2000 mil , sedan märker man kanske skillnaden...
Som första hoj duger Tiagra. När man köper nästa hoj, så vet man vad man vill ha eller om man tycker cykling suger 🙁
Alla moderna grupper håller minst 2000 mil , sedan märker man kanske skillnaden...
Som första hoj duger Tiagra. När man köper nästa hoj, så vet man vad man vill ha eller om man tycker cykling suger 🙁
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 11:31Daniel: kjøp en ramme å bygg den opp selv. Nå på høst -vinter er det mange gode tilbud på rene rammer.
Og du trenger ikke Dura-ace til alle komponenter. Bare hendler og girsjaltere. resten kan være enklere saker. (105 ol.)
Daniel: kjøp en ramme å bygg den opp selv. Nå på høst -vinter er det mange gode tilbud på rene rammer.
Og du trenger ikke Dura-ace til alle komponenter. Bare hendler og girsjaltere. resten kan være enklere saker. (105 ol.)
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 15:16Fast det kan också vara ett bra läge att hitta Dura Ace och andra kvalitetsgrupper under vintern. Förra, förra årets uppsättning kanske finns på lager hos någon till ett bra pris.
Aldrig Campagnolo ... grejorna är så bra att priserna inte faller.
Fast det kan också vara ett bra läge att hitta Dura Ace och andra kvalitetsgrupper under vintern. Förra, förra årets uppsättning kanske finns på lager hos någon till ett bra pris.
Aldrig Campagnolo ... grejorna är så bra att priserna inte faller.
Quote from Fredrik Närenfors on 11 September 2010, 12:05Vad är hendler och girsjaltere?
Vad är hendler och girsjaltere?