Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningShoppa/packa inför Lidingö?
You need to log in to create posts and topics.

12

på frågan "när är det för kallt för shorts" och motsv. är svaret att innan det blir dags för loppet så hinner både du och maken prova er fram till vad just ni trivs med. Och i vilket väder. Eller hur?

Jag tycker benen håller sig varma så länge överkropp

Jo just den där grejen med att springa i capris och linne tycker jag är lite skum, för byxor i den längden vill ibland korva extra i knävecken och det är inte bra för löpsteget!
Lite är det en fundering över om maken behöver köpa ett par långa byxor också

Capris är det samma sak som tight som går just över knäna eller ?

Jag har då aldrig haft några problem med att sådana korvat sig, föredrar ofta sådana även i värmen då det ger lite extra värme på mina knän som kan vara lite känsliga ibland...

Det är givetvis en fråga om passform, jag har haft några köpta utan att prova ... på ett par kom fållen nästan precis i knävecket - inte bra.

GIS på Capris
http://tinyurl.com/67oyze

Jag har ett par capri men i och med att där är gummiband längst ner så sitter de alltid jättebra!

Ett bra tips: "Träna varmt - Tävla kallt"

håller med ella
Minns hur jag alltid tränade med mycket kläder på grusträningen på försäsong när jag spelade fotboll och hur lätt och spänstig man kände sig när det var match och alla värmeskydd, kraftställ och annat man haft unde åkte av!

Så, nu har vi köpt en långärmad tröja och tajts till maken (capris hade han inte en tanke på att prova 😉 ...) blir en drapa i bloggen om det, det var inte helt lätt.
Tycker också han ska hålla sig varm på träning.

12