Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Får man lov o skryta lite i denna gruppen? hehe (t+)
Idag så simmade jag iaf 100 minuter i sträck, och kom upp i 3700m, det är ju _nästan_ ironman sim distansen eller hur? Simmade rätt lugnt men konstant, min sträcka innehåller bla 800m ryggsim (inblandat

Härligt! Så långt simmar man aldrig i ett sträck på träning... Som längst simmar jag 1500 m om inte tränaren skulle få ett frispel 🙂

Min bästa tid är 52 min (på tävling), men då har jag tävlat i simning i min ungdom under många år.

haha, halva min tid m.a.o, grymt! 🙂
Jo brukar inte komma upp i så mkt på träning med olika set och vilor emellan, kanske uppemot 3000 om man har "distance day".

Grattis Karin, då vet du att du kan! Vi får hoppas att det inte blåser för mycket i Kalmar... Fördelen med tävling sedan är att man inte behöver vända och vända och vända och vända igen 😉

"Som längst simmar jag 1500 m om inte tränaren skulle få ett fris

haha, ja men det är ju inte i ett sträck, Sara. Vi stannar ju och snackar en stund mellan varje hundring eller så.

haha 10 000?? woosh...då ligger man i lä 😉

Tack Sara! Jo det kändes bra, ja kan ju flyta/simma ett tag iaf 🙂 Har inte bestämt mig om Kalmar än men de blir kanske mini om de inte blir hela. Vet inte riktigt hur galen man kan vara. Tänkte känna efter, ef

Istället för att göra en ny tråd med nästan samma namn fortsätter ja här i min "titta va ja kan" -tråd 🙂
Idag har ja nämligen (nyss) sprungit det längsta ja nånsin gjort. Så nu är _nästan_ löpdistansen avklarad med. jag kör lite _nästan_-ironman-deltävl

> Men i slutet började ja få ont UNDER fötterna. Är det något ni rutinerade känner igen? Vad gör man åt det då? Bara står ut och tänker på nåt annat?

Jag har varit med om att få ont lite överallt i slutet av olika tävlingar. Tyvärr har jag ingen bättre

Torbjörn, räknas inte dina två-tre-fyra varv i Delsjön som träning? 😉

Karin, det låter som att du är mer förberedd för Kalmar än många...

Jo det är klart, utomhus kan det bli längre sträckor. Ett varv i Delsjön blir nästan precis 2000 m. Men då har man sällskap av sin våtdräkt och solen (H)