Quote from Guest on 2 September 2012, 09:17Hej
Jag har stora problem med crawlen.
Min näsa "läcker in vatten"
Jag kan inte "stänga av den" eller vad man nu gör...
Vilket gör att jag får kallsupar med jämna mellanarum.Mina frågor är:
1. Är det teknik eller skall jag köpa en bra näsklämma?2. Va
Hej
Jag har stora problem med crawlen.
Min näsa "läcker in vatten"
Jag kan inte "stänga av den" eller vad man nu gör...
Vilket gör att jag får kallsupar med jämna mellanarum.
Mina frågor är:
1. Är det teknik eller skall jag köpa en bra näsklämma?
2. Va
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 09:27Jag fick ungefär tusen kallsupar per simpass i början och svalde också en massa vatten. Trodde ALDRIG jag skulle kunna få till simning utan kallsupar. Jag är fortfarande på knappt-ens-nybörjare-utan-ännu-värre-nivå, men jag börjar faktiskt få till andning
Jag fick ungefär tusen kallsupar per simpass i början och svalde också en massa vatten. Trodde ALDRIG jag skulle kunna få till simning utan kallsupar. Jag är fortfarande på knappt-ens-nybörjare-utan-ännu-värre-nivå, men jag börjar faktiskt få till andning
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 09:39Hej
Nu är jag inte direkt nån expert, lärde mig crawla i sommras.
Men jag hade också riktiga problem med vatten i näsan, hade tom ont i bihålorna på kvällen. Tänkte åka köpa en näsklämma men folk rekomendera starkt att inte göra det.
Lärde mig att blås
Hej
Nu är jag inte direkt nån expert, lärde mig crawla i sommras.
Men jag hade också riktiga problem med vatten i näsan, hade tom ont i bihålorna på kvällen. Tänkte åka köpa en näsklämma men folk rekomendera starkt att inte göra det.
Lärde mig att blås
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 09:47Varför kan man inte simma "ordentligt" med näsklämma?
Varför kan man inte simma "ordentligt" med näsklämma?
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 09:57Kallsupar hör till vardagen i början. Jag fick en hel del men efter att ha fått till utandningen, via näsan, under vattnet så är kallsuparna ett minne blott. Nåja, några får jag nör jag blir trött.
Problemet jag hade i blrjan med näsandningen var att jag
Kallsupar hör till vardagen i början. Jag fick en hel del men efter att ha fått till utandningen, via näsan, under vattnet så är kallsuparna ett minne blott. Nåja, några får jag nör jag blir trött.
Problemet jag hade i blrjan med näsandningen var att jag
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 10:19"Köp/använd INTE näsklämma. Du kommer aldrig lära dig simma ordentligt då"
Inte sant!
Kan man köra med redskap som t.ex. dolme och snorkel kan man också tillåta sig att använda näsklämma, för att få bort ett orosmoment och träna på andra väsentligheter.
"Köp/använd INTE näsklämma. Du kommer aldrig lära dig simma ordentligt då"
Inte sant!
Kan man köra med redskap som t.ex. dolme och snorkel kan man också tillåta sig att använda näsklämma, för att få bort ett orosmoment och träna på andra väsentligheter.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 10:21Mathias - Tja, då får man ju andas ut med munnen under vattnet, vet inte om det är så himla bra att gapa när man simmar? Jag utgår ifrån proffsen, och jag har aldrig någonsin sett någon där simma frisim med näsklämma. Har du?
Mathias - Tja, då får man ju andas ut med munnen under vattnet, vet inte om det är så himla bra att gapa när man simmar? Jag utgår ifrån proffsen, och jag har aldrig någonsin sett någon där simma frisim med näsklämma. Har du?
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 10:24Men det är väl ingen som har sagt att man ska simma med dolme på tävling? Ungefär lika dumt som att säga att det är värdelöst att cykla på trainer eftersom tävlingarna ändå är på landsväg... Så den jämförelsen känns ju rätt orelevant. Eftersom en del av a
Men det är väl ingen som har sagt att man ska simma med dolme på tävling? Ungefär lika dumt som att säga att det är värdelöst att cykla på trainer eftersom tävlingarna ändå är på landsväg... Så den jämförelsen känns ju rätt orelevant. Eftersom en del av a
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 10:26Du vet bäst.
Du vet bäst.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 10:30Ja, det var ju också ett konstruktivt sätt att föra en diskussion på. 🙂
Ja, det var ju också ett konstruktivt sätt att föra en diskussion på. 🙂