Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimglasögon ...
You need to log in to create posts and topics.

Halloj, Finns det något knep för att få simbrillorna imfria?? Drygt när dom immar igen efter ett tag ...

Tacksam för tips!

Jag gör rent mina simglasögonen med diskmedel det fungerar prova får du se.

Många simglajjer har en hinna som skyddar mot imma (anti-fog) då de är nya men det brukar nötas bort rätt fort, speciellt om man är där och petar med fingrar och dylikt. Har inte testat denna produkt själv men det skulle kanske kunna vara något?

http:/

Saliv brukar göra jobbet.

Jag har kört på Olanders imfria simglasögon hela vintern och de har fungerat riktigt bra. Jag köpte ett par från någon annan tillverkare utan imskydd och det gör jag inte om. Jag kunde spotta mig trött och ändå immade det på nolltid. Jag hade satsat på et

Spotta i dem, smeta ut saliven och doppa dem sedan i vattnet innan du sätter på dig dem.

En liten, liten droppen schampo eller tvål på pekfingret som smetas ut på insidan av glasögonen brukar göra jobbet.

Schampoo, tvål eller diskmedel låter bra. Ända till det läcker in tre droppar vattnet o vätskan åker in i ögat. Slicka lite i glasögonen fungerar bra. Dykarna brukar ha lite vatten som åker runt, men de tittar väl mest neråt...

Alla som är sportdykare känner till följande:

Masker/simglasögon i nyskick levereras med ett ytskiktsmedel på linserna /(inte att förväxla med såkallat anti-fog, som i min värld inte fungerar) som gör att det immar igen direkt. För att bli av med detta g

Lyssna på Rasmus ovan. Var extremt försiktig med att peta på insidan. Skölj försiktigt med lite ljummet vatten och en droppe diskmedel efter träningen, torka av med tops eller bomullsrondell. Låt det aldrig ligga och torka fast gammalt klorvatten eller ka