Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 20:56De däringa tävlingsglasögonen har jag och de funkar men jag är väl ingen riktig simmare då för de känns som de gröper ur ögonen ur skallen, så jag skaffade ett par mer bekväma: http://www.amazon.co.uk/Speedo-Jet-Adult-Swimming-Goggles/dp/B0012ZCDA2
De däringa tävlingsglasögonen har jag och de funkar men jag är väl ingen riktig simmare då för de känns som de gröper ur ögonen ur skallen, så jag skaffade ett par mer bekväma: http://www.amazon.co.uk/Speedo-Jet-Adult-Swimming-Goggles/dp/B0012ZCDA2
Quote from ellen olsson on 12 July 2009, 21:04Malmstens tävlingsglasögon är täta och bra men det gör ganka ont att ha på dem någon längre tid så numera kör jag med ett par Dianaglasögon av okänd modell, inköpta i Corvara av alla ställen...
Malmstens tävlingsglasögon är täta och bra men det gör ganka ont att ha på dem någon längre tid så numera kör jag med ett par Dianaglasögon av okänd modell, inköpta i Corvara av alla ställen...
Quote from Håkan Öhling on 12 July 2009, 22:07Malmstens simglasögon är bäst och kostar 50 kr. Varför ska det vara så svårt att göra det bästa köpet bara för att det är billigast? Tror ni verkligen att tävlingssimmare som tränar 4-5 timmar om dagen har glasögon som gör ont eller inte passar?
Man mås
Malmstens simglasögon är bäst och kostar 50 kr. Varför ska det vara så svårt att göra det bästa köpet bara för att det är billigast? Tror ni verkligen att tävlingssimmare som tränar 4-5 timmar om dagen har glasögon som gör ont eller inte passar?
Man mås
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 22:37har man en lika vacker profil som mig (= stor näsa) är det enbart minimerad smärta på näsryggen som gäller. Då får man glömma standardvarianterna
har man en lika vacker profil som mig (= stor näsa) är det enbart minimerad smärta på näsryggen som gäller. Då får man glömma standardvarianterna
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 09:46Måste bara påpeka att Malmstens glasögon (i mitt tycke) är de enda som inte bryter mot träningens viktigaste bud:
Always look good!
Måste bara påpeka att Malmstens glasögon (i mitt tycke) är de enda som inte bryter mot träningens viktigaste bud:
Always look good!
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 11:11Köp och pröva, alla är vi olika och har olika smak.
Malmstens är min favorit!
Köp och pröva, alla är vi olika och har olika smak.
Malmstens är min favorit!
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 13:32Malmstens is da shit! (t+) Billigast och Bäst! Har provat två par andra 250-300kronors glas med uselt resultat. Var mkt skeptisk till Malmstens byggsats för dryga femtilappen trots tips från en mycket erfaren simmare. Nu är jag inte skeptisk längre.
Malmstens is da shit! (t+) Billigast och Bäst! Har provat två par andra 250-300kronors glas med uselt resultat. Var mkt skeptisk till Malmstens byggsats för dryga femtilappen trots tips från en mycket erfaren simmare. Nu är jag inte skeptisk längre.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 14:37Funkar tyvärr inte med min näsa. Lite som badmössorna - den enda storlek som finn är bra j-a lite om man har 62 i hattstorlek ...
Funkar tyvärr inte med min näsa. Lite som badmössorna - den enda storlek som finn är bra j-a lite om man har 62 i hattstorlek ...
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 14:40Cheeezus! Jag har 61 och det är trångt som f-n - speciellt om man ska simma 3860m - så jag kan ana hur det känns med 62...
Cheeezus! Jag har 61 och det är trångt som f-n - speciellt om man ska simma 3860m - så jag kan ana hur det känns med 62...
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 17:53Jag kör just nu med Aqua sphere kayman: http://www.aquasphereswim.co.uk/us/products/kaiman_tnt_blk.shtml De passar mig bra och är stora, så att man ser bra. Hade byggsats-goggles förut och det funkade det med, tills snöret mellan ögonen tänjde ut sig, så
Jag kör just nu med Aqua sphere kayman: http://www.aquasphereswim.co.uk/us/products/kaiman_tnt_blk.shtml De passar mig bra och är stora, så att man ser bra. Hade byggsats-goggles förut och det funkade det med, tills snöret mellan ögonen tänjde ut sig, så