Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimglasögon
You need to log in to create posts and topics.

Tack för all hjälp. Nu är det bara att sålla bland alla svaren och försöka hitta några som passar mig. Tack. (t+)

Pst: Zandra, läs mitt inlägg ovan - bara att justera avståndet mellan ögonen genom att vrida ena ögat ett varv i taget tills det är perfekt avstånd!

Jag är ju goggle:oman och har avverkat alldeles för många simgoggles i jakten på den perfekta passformen.

Förutom AquaSphere Kaiman (juniorsize :-)) så är det nog bara såna där monterbara som passar (Malmstens). Jag har dock skippat snöret och istället

Torbjörn - tack för tipset!

Och detsamma till Cecilia, plastgrunkan är inte skön nånstans...

Torbjörn, detta låter som självmord: "...bara att justera avståndet mellan ögonen genom att vrida ena ögat ett varv i taget tills det är perfekt avstånd!".

Efter ett par varv får man ett perfekt ögonmått.

Niklas, tänkte när jag skrev det att gick att missuppfatta, men jag tänkte att alla här på FB verkar klara lite språkliga utmaningar...

Min superbra swedish style simglasögon (alltså tävlingssimmarglasögon utan gummi) råka ut för det enda egentliga orsaken till att man eventuellt vill byta ut swe style glasögon och det var att gummit runt huvudet tog slut eller gav upp. Lösningen var att

Men Torbjörn, det var väl inte så begåvat. Du visste ju att jag håller till här:-D

Just my 5 cents...

Det beror väl lite på vad man skall använda dem till? Simmar man bara i bassäng funkar det utmärkt med ett par Malmstens, själv har jag dock ett par lite bekvämare speedos. Men, skall man simma i havet så tycker jag att AquaSphere funk