Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Halloj,

Tänkte åka och springa sista milen på lidingöloppet. Kan man köra bil fram på ett smidigt sätt och kan man parkera bilen där den börjar? Hur kör man dit i så fall?

Tack!

Tack,

Jag var inne på LL hemsida innan jag postade och de har ju en skiss över banan men den var lite plottrig eftersom alla distanser är med på samma.
Bilen till grönsta gärde är det alltså. Sen skall det vara utmärkt med skyltar som jag förstått det.

Jag har inte de exakta detaljerna i huvudet, men jag gissar att det funkar att parkera på Grönstavägen, i slutet på den korsar. LL-spåret. Vet inte om det finns en skylt precis där, men annars så är ju banan uppmärkt med km-skyltar.

Ja det är villakvarter och möjlighet att parkera bilen där. Helt rätt.

Det finns en parkeringsplats på Grönsta Gärde, precis där skogen börjar.

Man parkerar där vätskekontrollen är, helt enkelt.

Inga problem att hitta sista milen, det är ett väl utmärkt spår. Däremot har jag inte fått det till en mil när jag sprungit utan strax under.

Sista kilometern är för kort. Å andra sidan är ju Lidingöloppets första kilometer alldeles för lång om man inte springer från elitens startlinje,

http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1060317
Klicka på satellit och zooma in!

Om du kollar in min runda så kanske du får lite hum om hur du kan springa. Från tex 20k markeringen. Reka med bilen är inget problem, bara att ställa dig där du

Även elitens första km är väl för lång? 30-km-skylten sitter väl på eken nåt hundratal meter efter start? Men visst, mängdstarten är ännu längre bort.

12