Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Kika på länken jag gav ovan. Klippt från den (avstånd till 30 km-skylten och totalsträcka till målet):

Elit A-start till 30 km:s skylten 138 m 30144 m
Elit B-start till 30 km:s skylten 170 m 30176 m
Huvudstart till 30 km:s skylten 244 m

Att sista kilometern skulle vara bara 4 meter för kort, har jag en aning svårt med. Eller rättare sagt de i så fall osannolikt snabba kilometertider jag hade på slutkilometern i de 7 tremilar jag sprang i tävlingsmässig form i M40 & M45, det 8:e loppet or

Att en del sträckor avrundats, och att man t ex kallar det för tremilen trots att det diffar 250 meter känns inte så himla konstigt. När man däremot tittar längre ner på en del av de kortare loppen blir det snudd på humor:

Lilla Lidingöloppet 1,7 km 160

Jag trådkapar lite o undrar om banan är bra utmätt även på andra milen. Jag tänkte gå på vid kyrkviken. Är det bra skyltat så man inte irrar bort sig borta vid Fågelöudde t ex?

Ja det är rätt bra markerat, men just Fågelöudde är ett ställe där det finns viss risk att missa. Man hamnar lätt nere på badplatsen.

Skylten som visar att det är 22 km kvar står alldeles efter Lidingövallen.

Vet inte om det hjälper men du kan ju kolla på min bana http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=35177848
Fågelöudde mellan km 3 och 4, slår man på Satellitläge ser parkeringen

12