Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSjösjuk vid simning!?!
You need to log in to create posts and topics.

Extremt jobbig fråga och på gränsen till pinsam, men är det bara jag som vid lite längre crawldistanser, känner av ett illamående - sjösjuka??

Har vid flertalet tillfällen efter ca 30 min i bassängen blivit riktigt illamående. Hade för ganska många år se

Jag vet inte hur sjösjuketabletter funkar i samband med konditionsidrott men om det är ok skulle det kanske vara värt att prova?

Edit: Jag simmar ganska mycket men aldrig vart i närheten av såna problem ska jag tillägga...

Nja, man brukar bli ganska trött och dåsig av sjösjukepiller - blir jobbigt när man ska upp på "fordonet" cykle sedan oxå när det är en röd triangel på pillerförpackningen:-)

Ville mest kolla om det verkligen bara är jag som mår som jag gör när jag simma

inte ovanligt med illamående. Fast ute då.....

Testa att ha öronproppar eller fetvadd i öronen när du simmar. Har hört att det ska vara bra för just detta.

Själv blir jag aldrig sjösjuk/åksjuk (var sjösjuk en enda gång i tidiga tonåren men inte sen dess), men jag fick kraftig yrsel i samband med ett

Misstänker att det kan vara en bra idé med öronproppar. Balanssinnert sitter ju i örat och när jag gjorde tester under min sjukdomstid så gjordes det just genom att "reta" balansinnet med att spola ljummet vatten i öronen! Ingen skön känsla - som att bli

Jag blir inte sjösjuk men däremot yr i huvudet. Det blir inte lika mycket om jag använder silikonöronproppar. Finns på apoteket, man knycklar in en liten silikonboll i ytterörat/yttersta delen av örongången, den formar sig så blir det helt tilltäppt.

Jag kan bli yr, det är värre det är riktigt kallt i vattnet. Tom så pass att jag inte riktigt ser var jag är omedelbart när jag "tittar upp". Silikonpluggar är hjälpen för mig (t+).

Undvika att orientera sig allt för ofta...

Proppar funkar