Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 21:59Det verkar vara en klar majoritet för öronproppar! Hoppas, hoppas:-) Tack för alla tips!
Det verkar vara en klar majoritet för öronproppar! Hoppas, hoppas:-) Tack för alla tips!
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 08:55Brukar bara uppleva att jag blir ordentligt yr då jag lyfter mig uppför kortsidan och går iväg efter ett längre pass på 1½-2 timmar. Ungefär som man vore ordentligt berusad (#) går dock om efter 10-20 sekunder.
Brukar bara uppleva att jag blir ordentligt yr då jag lyfter mig uppför kortsidan och går iväg efter ett längre pass på 1½-2 timmar. Ungefär som man vore ordentligt berusad (#) går dock om efter 10-20 sekunder.
Quote from korpjoon@gmail.com on 4 May 2010, 19:20Hejsan!
Jag lägger även min röst på proppar. hade tidigare stora problem med illamående, fick till tom upp frukosten vid ett par tillfällen, inte kul. Öronproppar löste problemet.
// Pär
Hejsan!
Jag lägger även min röst på proppar. hade tidigare stora problem med illamående, fick till tom upp frukosten vid ett par tillfällen, inte kul. Öronproppar löste problemet.
// Pär
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 19:37Tänkte ställa samma fråga, illamående och yr.
Katrin, provade du proppar?
I går var det riktigt illa, idag var det bättre.
Undrar om yrsel många känner kan vara koloxid förgiftning,
då kanske illamåendet oxå är det fast i en högre grad.
Fast det känns som
Tänkte ställa samma fråga, illamående och yr.
Katrin, provade du proppar?
I går var det riktigt illa, idag var det bättre.
Undrar om yrsel många känner kan vara koloxid förgiftning,
då kanske illamåendet oxå är det fast i en högre grad.
Fast det känns som
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 20:01Samma problem här. Finns en till tråd om samma problem under SImning just nu. Verkar ganska vanligt 🙁
Samma problem här. Finns en till tråd om samma problem under SImning just nu. Verkar ganska vanligt 🙁
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 21:12om ni känner yr ute men inte inne kan det var att ni vrida huvud mer pga vågar, att titta på solen och sedan i mörk vatten och solen igen kan också ger samma kännsle. och om du inte är duktig på att titta upp var du simma och gunga när du simma kan det g
om ni känner yr ute men inte inne kan det var att ni vrida huvud mer pga vågar, att titta på solen och sedan i mörk vatten och solen igen kan också ger samma kännsle. och om du inte är duktig på att titta upp var du simma och gunga när du simma kan det g
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 21:28Janne, möjligen kolDIoxid, i så fall. Koloxid (CO) bildas knappast i kroppen.
(Läser nu att det bildas naturligt i mycket små mängder, men det är hur som helst inte orsaken till illamåendet och yrseln.)
Janne, möjligen kolDIoxid, i så fall. Koloxid (CO) bildas knappast i kroppen.
(Läser nu att det bildas naturligt i mycket små mängder, men det är hur som helst inte orsaken till illamåendet och yrseln.)
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 10:14-christina, med dig är det nog rödvinet och inte sjösjuka 😉
-christina, med dig är det nog rödvinet och inte sjösjuka 😉
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 11:14Skönt att höra att det är fler som blir yra och illamående av att simma i öppet vatten. För mig går det bättre och bättre för varje gång, så jag hoppas på att det går att träna bort helt.
Skönt att höra att det är fler som blir yra och illamående av att simma i öppet vatten. För mig går det bättre och bättre för varje gång, så jag hoppas på att det går att träna bort helt.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 11:21Jag blir mindre dålig om jag inte vrider huvuduet höger/vänster utan går upp och andas "framåt" istället. Förstått att det också är mer "open water style". Även proppar i öronen hjälper lite. Hoppas också att det blir bättre med med vattentid även om det
Jag blir mindre dålig om jag inte vrider huvuduet höger/vänster utan går upp och andas "framåt" istället. Förstått att det också är mer "open water style". Även proppar i öronen hjälper lite. Hoppas också att det blir bättre med med vattentid även om det