Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSjuk o panik...
You need to log in to create posts and topics.

12

Har ju kämpat i drygt nästan 2 månader och faktikst lyckas få upp min kondis och orkat jogga 7 km utan att stanna. Har känt mig nöjd och trodde aldrig jag skulle orka kämpa på som jag har gjort.
Men nu har jag inte varit ute på 4 dagar och det lär ju drö

Om du inte har feber eller ont i halsen, och inte heller andra sympton som bröstsmärtor eller dylikt som kan vara tecken på någon sjukdom så kan du gott ut och röra på dig lite.

Jag som är allergiker skulle inte kunna träna mycket om nästäppa och allmänt

Ta det lungt bara tills du känner dig bättre, du kommer inte tappa något särskilt. Efter en veckas träning är du tillbaka på samma nivå som innan förkylningen.

Man bör vara rädd om sig vid infektioner, särskilt när det gäller hård ansträngning. Du kan gott ge dig ut på promenader i alla fall. Känn dig för och lyssna på kroppens signaler. Jag förstår din känsla att inte få träna och att vara rädd för att tappa my

Kan bara understryka det alla redan sagt. Du får absolut INTE träna om du har feber eller ont i halsen. Förutom att du försenar tillfrisknandet drar du i värsta fall på dig en hjärtmuskelinflammation. Du får heller inte gå ut och träna om du har ont i hu

P-O: Det du skriver om att: "Du får heller inte gå ut och träna om du har ont i huvudet." förstår jag inte riktigt.
Jag har ofta haft huvudvärk innan träning men här har träningen haft en botande effekt vid nästan samtliga tillfällen. m.a.o. värken borta

Christer, det kanske beror på vilken sorts huvudvärk man har. Det du beskriver (och som jag också kan uppleva) är att spänningshuvudvärk kan lindras av motion. Men P-O menar förmodligen nått annat! Eller?

Ja, förmodligen är det så. I mitt fall så rör det sig oxå om spänningshuvudvärk.

En gång blev jag av med en envis huvudvärk av att dammsuga en fredagseftermiddag. Kändes helt osannolikt och var antagligen just spänningshuvudvärk. Annars tycker jag överlag att det låter väldigt vanskligt att utmana & mecka med såna här grejjer. Chansen

Hmm... blir lite nyfiken. Varför får man huvudvärk? För lite sömn, vätskebrist, stress, för mycket kaffe...?? Själv har jag aldrig huvudvärk, och undrar vad jag gör rätt (eller vad andra "gör fel" ). Har säkert inte ens haft huvudvärk 10ggr under hela mit

12