Quote from Guest on 4 September 2011, 15:37Hej,
Har för första gången anmält mig till Lidingöloppet 30km med målet att komma runt levande. Har dragits med förkylningar och lite andra bekymmer de senaste månaderna och inte sprungit mera än 20km. Hade tänkt dra på lite sista månaden men blir kanonfö
Hej,
Har för första gången anmält mig till Lidingöloppet 30km med målet att komma runt levande. Har dragits med förkylningar och lite andra bekymmer de senaste månaderna och inte sprungit mera än 20km. Hade tänkt dra på lite sista månaden men blir kanonfö
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:47Hur föreberder jag mig inför Lidingöloppet på 2 veckor? 😉
Jag hade nog tagit lååånga promenader (2-3 tim) i högt tempo. Om du inte är ung och ganska vältränad, kanske det är vad du kommer att få göra på LL i alla fall.
Edit: Du hade ju sprungt ett pass
Hur föreberder jag mig inför Lidingöloppet på 2 veckor? 😉
Jag hade nog tagit lååånga promenader (2-3 tim) i högt tempo. Om du inte är ung och ganska vältränad, kanske det är vad du kommer att få göra på LL i alla fall.
Edit: Du hade ju sprungt ett pass
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:00Hehe jo två veckor är inte mycket, tack för tipsen!
Hehe jo två veckor är inte mycket, tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:07Jag skulle ha ställt in och försökt nästa år istället... Att ställa upp i 30 km klassen är kanske lite väl ambitiöst utan att träna, men men, smaken är som baken.
Tips!, byt klass till något kortare. Roligarea att slutföra än att inte hinna runt eller at
Jag skulle ha ställt in och försökt nästa år istället... Att ställa upp i 30 km klassen är kanske lite väl ambitiöst utan att träna, men men, smaken är som baken.
Tips!, byt klass till något kortare. Roligarea att slutföra än att inte hinna runt eller at
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:14Ställ om siktet mot vintermaran i stället 😉
http://www.vintermarathon.se/
Ställ om siktet mot vintermaran i stället 😉
http://www.vintermarathon.se/
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 17:19Du har ju ändå sprungit ett antal pass på 15 km och längre, så jag tycker inte att du ska ställa in om du är frisk på tävlingsdagen. Bli inte stressad och lägg in något jättelångt panikpass sista veckan, bara.
Du har ju ändå sprungit ett antal pass på 15 km och längre, så jag tycker inte att du ska ställa in om du är frisk på tävlingsdagen. Bli inte stressad och lägg in något jättelångt panikpass sista veckan, bara.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 18:13Viktoria: Om du kikar på min träning så har vi ungefär liknande historik inför Lidingö i år. Jag tänker INTE ställa in. Det här är första gången och om jag så skia GÅ uppför VARENDA backe på hela loppet så SKA jag ta mig runt. 😀
Persa (och komma väl för
Viktoria: Om du kikar på min träning så har vi ungefär liknande historik inför Lidingö i år. Jag tänker INTE ställa in. Det här är första gången och om jag så skia GÅ uppför VARENDA backe på hela loppet så SKA jag ta mig runt. 😀
Persa (och komma väl för
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 18:33Tack för alla svar! Ska ta mig runt på nåt vis, gå i värsta backarna verkar smart. Oxh inget jättemegalångpass i panik veckan innan..
Tack för alla svar! Ska ta mig runt på nåt vis, gå i värsta backarna verkar smart. Oxh inget jättemegalångpass i panik veckan innan..
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 19:06Även jag är i samma och jag har samma inställning som Jessie, runt ska jag om det så ska ta 4h+ (H). Har som längst sprungit 21-22km och tänker att nog fasiken kan jag pressa mig 8-9km till.
Har som plan att ta en kort gångpaus var 5:e kilometer ända från
Även jag är i samma och jag har samma inställning som Jessie, runt ska jag om det så ska ta 4h+ (H). Har som längst sprungit 21-22km och tänker att nog fasiken kan jag pressa mig 8-9km till.
Har som plan att ta en kort gångpaus var 5:e kilometer ända från
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 19:30Det funderar jag också på, vid varje vätskekontroll gå en bit, stretcha och hämta krafter. Kul att det är flera som inte är sprungit 30km än.
Det funderar jag också på, vid varje vätskekontroll gå en bit, stretcha och hämta krafter. Kul att det är flera som inte är sprungit 30km än.