Quote from Guest on 26 January 2013, 11:06Har nu bestämt mig för att byta från min hybrid till en racer, eftersom jag nästan uteslutande håller mig till landsvägskörning när jag cyklar och har bestämt mig för att satsa lite på triathlon. Dessvärre är jag i stort sett helt okunnig på cyklar, så hå
Har nu bestämt mig för att byta från min hybrid till en racer, eftersom jag nästan uteslutande håller mig till landsvägskörning när jag cyklar och har bestämt mig för att satsa lite på triathlon. Dessvärre är jag i stort sett helt okunnig på cyklar, så hå
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 11:16mina tips:
Handla hos en lokal seriös cykelhandlare, undvik uddamärken och postorder då du är ny bland cyklar. För drygt 10 000 får du en utmärkt förstacykel.
10 delat bak, som den cykeln du tittat på, är vanligt för landsvägscykel. Några dyrare variant
mina tips:
Handla hos en lokal seriös cykelhandlare, undvik uddamärken och postorder då du är ny bland cyklar. För drygt 10 000 får du en utmärkt förstacykel.
10 delat bak, som den cykeln du tittat på, är vanligt för landsvägscykel. Några dyrare variant
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 11:19För 10.000 kan man få nästan 2 cyklar som är utmärkta för nybörjare, butiker har antagligen en hel del hojar från 2012 kvar.
För 10.000 kan man få nästan 2 cyklar som är utmärkta för nybörjare, butiker har antagligen en hel del hojar från 2012 kvar.
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 12:34Provcykla! Det är sååå stor skillnad mellan cyklar. Både hur cykeln känns att sitta på vad gäller vibrationer, styvhet mm, men framför allt hur den känns i kurvor, backar mm.
Vissa gillar "knyckiga" modeller och andra vill ha trygga. Som att jämföra en V
Provcykla! Det är sååå stor skillnad mellan cyklar. Både hur cykeln känns att sitta på vad gäller vibrationer, styvhet mm, men framför allt hur den känns i kurvor, backar mm.
Vissa gillar "knyckiga" modeller och andra vill ha trygga. Som att jämföra en V
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 22:06Tack så jätte mycket för era goda råd. Fick svar på mycket jag funderat över 🙂
Ska kolla runt lite mer och gå tillbaka affären jag varit i, nu när jag är lite klokare.
Så tacksam för tipsen! Det kan man aldrig få för mycket av!
Tack så jätte mycket för era goda råd. Fick svar på mycket jag funderat över 🙂
Ska kolla runt lite mer och gå tillbaka affären jag varit i, nu när jag är lite klokare.
Så tacksam för tipsen! Det kan man aldrig få för mycket av!
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 22:09Man kan läsa några gamla nummer av Kadens där de testar billiga racers, och lära sig ett o annat
Man kan läsa några gamla nummer av Kadens där de testar billiga racers, och lära sig ett o annat
Quote from Berit Bengtson on 27 January 2013, 11:32Peter Hampus skrev:
> Kolfiber hellre än aluminium. Framför allt för komfortens skull.Många bra råd av Peter, och flera andra, men citatet ovan är fel.
Den upplevda komforten hos en cykel beror på summan av alla cykelns delar.
Ramen är självklart en vik
Peter Hampus skrev:
> Kolfiber hellre än aluminium. Framför allt för komfortens skull.
Många bra råd av Peter, och flera andra, men citatet ovan är fel.
Den upplevda komforten hos en cykel beror på summan av alla cykelns delar.
Ramen är självklart en vik
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 13:13Det finns så många olika smaker, teorier, rätt och fel. Själv lägger jag hellre relativt mer pengar på bra komponenter än på ramen.
Med en budget runt 10.000 är det mesta ganska bra, men olika.
Helt ärligt, kolla runt, prova, känn efter. Köp den som pa
Det finns så många olika smaker, teorier, rätt och fel. Själv lägger jag hellre relativt mer pengar på bra komponenter än på ramen.
Med en budget runt 10.000 är det mesta ganska bra, men olika.
Helt ärligt, kolla runt, prova, känn efter. Köp den som pa
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 14:11"Den berömda testen" utfördes av av några motionärer med ganska måttlig cykelvana och frågan är vad den är värd då.
Sedan så väger inte alla 90-130 kg och pendlar på dåliga cykelbanor.
"Den berömda testen" utfördes av av några motionärer med ganska måttlig cykelvana och frågan är vad den är värd då.
Sedan så väger inte alla 90-130 kg och pendlar på dåliga cykelbanor.
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 15:33En annan - lite löjlig aspekt kanske - är också att man ska gilla cykeln rent visuellt.
Ett köpa en lite billigare variant trots att man inte gillar färgen eller något annat på cykeln bara för att spara pengar kan göra att man inte njuter lika mycket av
En annan - lite löjlig aspekt kanske - är också att man ska gilla cykeln rent visuellt.
Ett köpa en lite billigare variant trots att man inte gillar färgen eller något annat på cykeln bara för att spara pengar kan göra att man inte njuter lika mycket av