Quote from Mattias Johansson on 29 January 2013, 12:31Kan tillägga att undertecknad har precis som Peter Hamus gjort en tripp trapp trull utveckling på cyklar.
Jag tycker inte att dyrare cyklar har gjort mig snabbare men det är en stor skillnad på känsla att cykla ett fullblod 🙂
Kan tillägga att undertecknad har precis som Peter Hamus gjort en tripp trapp trull utveckling på cyklar.
Jag tycker inte att dyrare cyklar har gjort mig snabbare men det är en stor skillnad på känsla att cykla ett fullblod 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 29 January 2013, 12:43Skillnaden heter cykelglädje! Det är så mycket roligare att cykla på en styv kvick kolfibercykel med bra hjul, än en svampig alu med slappa hjul. Och är det roligare, cyklar jag mer och därmed cyklar snyggare, fortare och bättre.
Skillnaden heter cykelglädje! Det är så mycket roligare att cykla på en styv kvick kolfibercykel med bra hjul, än en svampig alu med slappa hjul. Och är det roligare, cyklar jag mer och därmed cyklar snyggare, fortare och bättre.
Quote from Mattias Johansson on 29 January 2013, 12:47Och inte att glömma växlarna... Jag upplever stor skillnad på 105:an (fulcykeln) resp Dyra-as (fincykeln).
Och inte att glömma växlarna... Jag upplever stor skillnad på 105:an (fulcykeln) resp Dyra-as (fincykeln).
Quote from Rasmus Olsson on 29 January 2013, 12:56Jag anser att en seriös motionär inte ska gå lägre än 105 på någon komponent. Ser massa "bra" cyklar med 105 på bakväxeln, sen är det Tekrobromsar och sämre komponenter på framväxel osv. Inget fel i tektrobromsar, har jag på ena singelspeeden, men inte på
Jag anser att en seriös motionär inte ska gå lägre än 105 på någon komponent. Ser massa "bra" cyklar med 105 på bakväxeln, sen är det Tekrobromsar och sämre komponenter på framväxel osv. Inget fel i tektrobromsar, har jag på ena singelspeeden, men inte på
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 13:19Med risk för att bli totalsågad:
Eeeh.. alltså, ni ger så dåliga råd..Jag har cyklat omkring på en "instegsracer" för 8500 kr i 2 år... med typ tiagra/sora-komponenter.. det ni alla antagligen skulle kalla skräp. Och inte f´n har jag haft några problem
Med risk för att bli totalsågad:
Eeeh.. alltså, ni ger så dåliga råd..
Jag har cyklat omkring på en "instegsracer" för 8500 kr i 2 år... med typ tiagra/sora-komponenter.. det ni alla antagligen skulle kalla skräp. Och inte f´n har jag haft några problem
Quote from Rasmus Olsson on 29 January 2013, 13:25Karro, du är nu totalsågad! ;~) För du är ett mycket dåligt exempel på att köra på billig cykel och iallafall bli en jävligt stark och snabb cyklist. Du förstör för oss andra besserwissers.
Och om du inte är snäll, vet du vad för bild jag lägger ut. Puss
Karro, du är nu totalsågad! ;~) För du är ett mycket dåligt exempel på att köra på billig cykel och iallafall bli en jävligt stark och snabb cyklist. Du förstör för oss andra besserwissers.
Och om du inte är snäll, vet du vad för bild jag lägger ut. Puss
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 13:25Som första cykel skylle jag satsa på en Alu-racer.
Hellre än bra Alu än en dålig carbon.Att säga att Aluminium ramar har dålig komfor visar bara att man inte vet vad man talar om... 😉
Jag har både aluminium (Pinarello)och "fin"carbonram (Cervelo)
Alu-
Som första cykel skylle jag satsa på en Alu-racer.
Hellre än bra Alu än en dålig carbon.
Att säga att Aluminium ramar har dålig komfor visar bara att man inte vet vad man talar om... 😉
Jag har både aluminium (Pinarello)och "fin"carbonram (Cervelo)
Alu-
Quote from Mattias Johansson on 29 January 2013, 14:12Karolina - Jag står för vad jag skrev och tycker inte jag gav ett dåligt råd.
Inför 2012 så köpte jag en cykel till min pojk . Istället för en ny cykel valde jag att köpa en begagnad Bianchi 928. Samma ram som gick på touren. Utrustad med Ultegra SL och
Karolina - Jag står för vad jag skrev och tycker inte jag gav ett dåligt råd.
Inför 2012 så köpte jag en cykel till min pojk . Istället för en ny cykel valde jag att köpa en begagnad Bianchi 928. Samma ram som gick på touren. Utrustad med Ultegra SL och
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 14:13Är man seriös så köper man Campagnolo.
Är man seriös så köper man Campagnolo.
Quote from Mattias Johansson on 29 January 2013, 14:17Jag är inte seriös. Jag är en glad motionär och "fiskrullar" duger åt mig 😉
Jag är inte seriös. Jag är en glad motionär och "fiskrullar" duger åt mig 😉