Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadad, hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sedan ett tag tillbaka haft problem med vänster hälsena och har haft en ihärdig hälseneinflammation. Jag skaffade sulor hos ortopeden. Jag började gå i dem och, lite för tidigt, började springa i dem. Jag fick världens blåsor och det var omöjligt

du måste söka omedelbart.
va inte fånig och vägra vila från löpningen, för du kommer till slut bara gå så pass mycket sönder att du kanske aldrig kan springa så mycket som du vill senare.
cykel är ett bra sätt att hålla igång flåset

Instämmer med föregående talare! Du behöver gå till en riktig läkare/idrottsläkare. På funbeat och andra forum kan du säkert få tips om diverse saker som har med träning att göra men handlar det om rejäla skador och smärta i fötter och ben bör du söka hjä

Linnea! Du har varit en oerhörd tuffing och en fantastisk kämpe. Och så slår det tillbaka "SKADAD ONT" och får inte springa. Det är elakt och det är precis så elakt som det är att vara löpare.
Nu ska du vara tuff och vara en kämpe på ett annat sätt. Nu sk

Låter inte kul alls! Är otroligt impad av att du inte bröt utan fortsatte loppet trots ONT! Jag har försökt springa i skor som inte var så bra o som jag fick stooora skavsår av första gången jag sprang, el försökte springa, i dem, och det var INTE kul! Al

jag är inte jätte imponerad av det.
är mer imponerad av folk som tränar smart och annars har veett att bryta.
att göra sådanan här saker kan förstöra en löparkarriär inna den knapt hinner börja.
dessutom så vet man inte hur mycket sådana här prestation

Jag vet att det var idiotiskt gjort av mig. Jag är så jäkla envis och er aldrig upp. När jag startade hade jag bara hälseneproblemet, och detta blev faktiskt inget större problem även att jag fullföljde. Detta var nog på grund av sulorna. Även att jag fic

skönt att du lärt dig 😀
låt ortopeden titta på dig. vasaloppet borde du kunna åka. inte alls samma belastning.
men som alltid....va noga med teknik och fokusera på den. utållighet kommer automatiskt.

Oj vad jag känner igen mig, Linnea. Iaf avseende benhinnor, sulor, skavsår efter 1km o fortsätt träna. Exakt detta hade jag i februari. Tyvärr tränade jag på mot mitt mål i juli och förstörde benhinnorna mer så det blev lång tvångsvila 🙁 Varning! Vila

det finns flera olika skador som kallas för benhinneinflamation.
den du tänker på som massage kan hkälpa emot är periostit. den uppkommer när vadmuskulaturen och efterföljade muskulatur blir för spänd och då drar den bindväven i bindväven som sitter runt

12