Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Behöver lite tips och hjälp,

Jag vill ha den att cykla & springa. ( bor i göteborg )
Vill ha en jacka som är vatten & vindtät men som andas väl.
Jag är frusen av mig.
Idag har jag en Dobsom R90 men det blåser ju rakt igenom den.
Den är lite för kal

Inga fler användningsområden eller väder den ska vara optimal för? 🙂

Jag beställde en OMM Kamleika smock för några dagar sedan. Hade ungefär samma krav som dig och kom efter mycket läsande fram till att den passade mig bäst (och var dessutom inte så tung).

Kan återkomma med en recension när jag har fått den i handen och k

Ingen jacka ventilerar nog för högaktiva aktiviteter 🙂

Det här är inte riktigt mitt område men det finns cykeljackor som är vindtäta på framsidan och andas på baksidan. Newline har någon sådan tror jag. Kanske är det en sån du ska satsa på? Det borde väl gå att springa i dem också...

Finns det någon som känner till någon jacka som är vind och vattentät på framsidan och ventilerar på baksidan.

Jag hade innan en skidjacka som funkade så förutom att armarna var helt täta. Den var jättebra men kastades när den inte längre var vattentät.

@Evely:

http://www.salomonrunning.com/se/product/xt-ii-softshell-jacket-w.html

Äger själv föregångaren till denna (herrmodellen). 8 år efter inköp är det fortfarande min favorit 🙂

Finns för halva listpriset på wiggle.

Tack Micke suveränt ju 🙂

Jag har redan handlat den, på chainreactioncycles blev det för att hitta dammodellen, ca 700 spänn får jag punga ut med.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=84961

Den lila beställde jag 🙂

Min favorit just nu är mitt fynd från Runners store, en löparjacka från Gore. Den är vindtät och har ett parti nättyg på ryggen. Jag har dock inte en susning om ifall den är regn- eller fukttålig... Den lär ju inte vara det på ryggen i alla fall... (H)

D

När det är plusgrader och därmed risk för regn har jag en annan typ av jacka, men till skidåkning och löpning i minusgrader så är en jacka med stretchtyg där bak och vindtätt fram bäst.